عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
«آئین تجلیل از خادمان قرآن و عترت(ع)» همزمان با هفته نکوداشت تبریز گزار می شود.
به گزارش عقیق به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار کرد: با برگزاری «آئین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع)» از 40 هیئت مذهبی و 14 پیرغلام شهر تبریز قدردانی می‌شود.

وی هیئات مذهبی را تاثیرگذارترین و اساسی‌ترین تشکل‌های مذهبی شهر تبریز خواند و ادامه داد: هیئات مذهبی تبریز از دیرباز، نقش‌آفرین اعتلای ارزش‌ها و شعائر دینی به شمار رفته و مهم‌ترین محرک انگیزه‌های اسلام‌خواهی و استبدادستیزی این شهر بوده اند.

شهردار تبریز،  با بیان این که همین ارتباط معنوی است که سرفرازی این شهر را در مقاطع و آزمون‌های سرنوشت‌ساز کشور در بر داشته‌است، متذکر شد:  آن‌چه در تاریخ مذهبی و فرهنگی نخستین پایتخت جهان تشیع، پیشتاز و چشمگیر بوده و این شهر را پرچم‌دار حرکت‌های آزادی کشور کرده‌، از ارتباط عمیق و دیرینه اقشار مختلف مردم تبریز با فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) حکایت دارد.

وی تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) را از محورهای مهم نکوداشت تبریز خواند و خاطرنشان کرد: آیت‌آلله شبستری نماینده  ولی فقیه و امام جمعه تبریز در این همایش حضور داشته و به ایراد سخنرانی می پردازند.

آئین تجلیل از خادمان قرآن و عترت(ع)» ساعت 20:30 یکشنبه، بیست‌و‌سوم شهریور، در مصلای اعظم امام‌خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین