عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
مراسم شکرانه سلامتی رهبر انقلاب با مداحی حاج حسین سازور و حاج سعید حدادیان برگزار شد
با دیدن یک عنصر پاک و زاهد به تمام معنا و دلداده به امام زمان به خود می بالیم. عشق مردم و رهبری الهی و علوی و امام زمانی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند بین ملت و رهبر فاصله ایجاد کند.

گزارش تصویری

صوت مداحی حاج حسین سازور و حاج سعید حدادیان


عقیق: مراسم قرائت دعای توسل به شکرانه سلامتی مقمام معظم رهبری در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد. به گزارش عقیق در این مراسم که با سخنرانی آیت الله صدیقی آغاز شد و حاج حسین سازور به دعای توسل پرداخت و حاج سعید حدایان مداحی کرد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

_ در فرهنگ ادیان آسمانی سفیر خدا و حجت خدا حاکم مردم است و حاکم مردم تنها حکومت بر امور ظاهری و اجتماعی ندارد، بلکه محبت حجت خدا  و ولی خدا واجب است. حکومت خدا حکومت بر دل و جان است. انسان ایمان به خدا دارد و خدا را همه کاره خودش می داند و تسلیم حق تعالی است و راضی به راضی اوست و او را از همه کس بیشتر دوست می دارد.

_ قرآن کریم می فرماید مؤمن محبتش به پروردگار متعال از همه شدیدتر و بیشتر است. یعنی این محبت با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. محبت رسول خدا بعد از محبت خدا بالاترین محبت ها ست و لذا ولایت پیغمبر را در قرآن کریم با بیانات مختلف برای امت خدا خودش تبیین کرده است. قرآن می فرماید نبی نسبت به مؤمنین ولایتش، حق تصرفش،از خود آنها بر خودشان بیشتر است.

_ اختیاراتی که انسان در مال خودش، زندگی، شغلش، خانواده، در اعضا و جوارح دارد، خداوند در اختیار انسان قرار داده است. پدر بر فرزند خود ولایت دارد تا مادامی که بالغ نشده است. اما پیغمبر خدا ولایتش و اختیارش در مال و همسر و زندگی و فرزند و داد و ستد ما از خود ما بیشتر است.  یعنی اختیاراتی که در شئون زندگی داریم در طول اختیارات پیامبر است.

_ ولایت پیامبر ولایت الله است. اینقدر پیامبر بر مؤمنین ولایت دارد که اگر پیامبر امری بفرمایند کسی حق ندارد حرفی بزند و باید با جان و دل بپذیرد. آدمی که محبت شدید دارد در برابر معشوق خود اصلاً چون و چرا ندارد. این در جبهه محبت امر لازم، ضروری و توجیه شده است.

_ جریان کربلا برای همه ما کربلایی ها یک جریان بدون غبار است. امام حسین(ع) فرمودند که در خواب جدم رسول الله را دیدم و این امر خداست و دربرابر دستور خدا چون و چرایی نیست.

_ شعاع محبتی که ما به خدا داریم محبت به رسول خداست . اگر هر دستوری که رسول خدا به ما بدهد ما حق نداریم چون و چرایی داشته باشیم و هیچ تحلیلی نباید داشته باشیم. ولایت امری قلبی است.


_ آیه ولایت قرآن می فرماید خدا به رب النبی قسم می خورد که کسانی که ادعای ایمان می کنند ایمانشان ایمان نیست مگر ولایت تو را این طور قبول کرده باشند که در مشاجراتشان نظر تو را قبول داشته باشند و نه اینکه در ظاهر قبول کنند بلکه باید قلبی همه این نظر را قبول کنند و چون و چرایی نداشته باشند. یعنی در جان و قلب هیچ غباری نسبت به نظر تو نداشته باشند.

_ در زمان غیبت روایات خاصی از خود حضرت می باشند که ولایت فقیه را حجت خود می دانند. اطاعت تحمیلی به هیچ دردی نمی خورد بلکه باید اطاعت قلبی و عشقی باشد. مودت یعنی آدم هم درقلبش عشق بورزد و کشش درونی داشته باشد و هم اینکه محبت را بروز دهد. برای کور شدن دشمنان باید اظهار محبت کنید این باعث قوت دوستان می شود.

_ محبت عالم دین و آیین شماست. قراردادی نیست. این ها خواست خدا می باشد. مردم ما برای انتقال حضرت آقا به بیمارستان با این که ایشان قبل از رفتن به بیمارستان صحبت کردند ولی اشخاصی بودند که گریه می کردند و التماس می کردند که برای آقا دعا کنید. این مسئله با قرار داد و بخشنامه و مصوبه مجلس نیست. این محبتی است که به امام زمان دارند و دستشان به آقا امام زمان نمی رسد در خصوص ولی فقیه این محبت را نثار می کنند.

_ این محبت جهات مختلف دارد. یکی این که اخلاص آقا که چون آقا دل به خدا داده، خدا دل ها را به ایشان داده است  و دیگری اینکه قدرت و اقتدار ما در این سی و چند سال که قدرت اول منطقه هستیم و بسیجی ها و سربازان ما را در هیچ جای دنیا وجود ندارد. محبت الهی است. حکومت ها و دنیا را می بینید و مقایسه با رهبر و ولی خود می کنید. با دیدن یک عنصر پاک و زاهد به تمام معنا و دلداده به امام زمان به خود می بالیم. عشق مردم و رهبری الهی و علوی و امام زمانی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند بین ملت و رهبر فاصله ایجاد کند.

- اخوان المسلمین شبکه نخبه گزینی بود که در مصر حاکم شد، هم دست به دست امریکا و اسرائیل داد و هم به عربستان رفت اما نتوانست یک سال هم حکومت کند ولی امام ما از ابتدا علیه امریکا و اسرائیل شعار داد و بدون داشتن امکانات در برابر شرق و غرب پیروز شد و در جنگ نرم که سخت‌تر از جنگ تحمیلی هم هست، این امر ادامه داشت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عطا الدین فروزان نصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
1
2
خیلــی شـلوغ گشتـه کنـار اتاقتـان
از بس که مشتری است برای نگاهتان

خرد و کلان برای عیادت رسیـده اند
از روی اشتیـاق به پائیـن تختتـان

از لابــلای خبــــرها شنیـــده ام
مهمان ویژه ای است درون اتاقتان

آمد کسی که نایبیش را گرفته ای
با شال سبـز دعاگـــوی حالتان

ماهم که عاشقیم دعا گو نشسته ایم
جــــان را کنیم فـــــدای قـــدومتان

این شعر را هدیه می کنم به آقایم سید علی ....

bashir-sobh.blogfa.com
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین