عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
آیت الله مقتدایی تصریح کرد:
خبرگزاری شبستان: شخصی مرحوم میرزای قمی را در خواب دید و از ایشان پرسید آیا حضرت فاطمه معصومه (س) که قبر مبارکشان در قم است اهالی قم را در قیامت شفاعت می کنند که مرحوم میرزای قمی فرمود شفاعت اهل قم با من است. در قیامت حضرت فاطمه معصومه (س) اهل عالم را شفاعت می کنند.
عقیق:آیت الله مقتدایی، رییس شورای عالی حوزه علمیه کشور در آیین افتتاح حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه تجمع بسیار بزرگ روحانیون، اساتید و طلاب حوزه های علمیه بسیار مبارک است، گفت: از امام رضا (ع) روایت شده است هر که حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

وی ادامه داد: در روایت دیگری نیز از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آمده است که در قیامت به شفاعت فاطمه معصومه (س)شیعیان ما بهشتی می شوند.

استاد حوزه افزود: شخصی مرحوم میرزای قمی را در خواب دید و از ایشان پرسید آیا حضرت فاطمه معصومه (س) که قبر مبارکشان در قم است اهالی قم را در قیامت شفاعت می کنند که مرحوم میرزای قمی فرمود شفاعت اهل قم با من است. در قیامت حضرت فاطمه معصومه (س) اهل عالم را شفاعت می کنند.

 

وی در ادامه یکی از القاب امام رضا (ع) را عالم آل محمد خواند و گفت: امام صادق (ع) مرتبا به امام موسی بن جعفر (ع) می فرمودند فرزندم: نطفه آل محمد در سلب توست و ای کاش زمانش را درک کنم.

استاد برجسته حوزه در همین ارتباط گفت: حضرت موسی بن جعفر (ع) مرتبا در میان فرزندانشان می فرمودند این برادر شما عالم اهل بیت (ع) است و از او علم را فرا بگیرید.

آیت الله مقتدایی خطاب به طلاب حاضر در آیین افتتاح گفت: قدر خود را بدانید زیرا در حوزه درس می خوانید و با فردی که در کار دیگری مشغول است بسیار تفاوت داریم. همچنین در این ارتباط نبی اکرم فرموده اند اگر کسی می خواهد آزادشده از جهنم باشد به چهره عالمان نگاه کند. همچنین از ایشان روایت شده که فرموده اند خداوند طالبان علم را دوست دارد.

وی با اشاره به اینکه همه اینها از افتخارات طلاب است، خاطرنشان کرد: اینکه عالمان در زمره آزادشدگان از آتش جهنم و مورد علاقه و محبت خداوند، اولیا و فرشتگان هستند جزء افتخارات روحانیت و طلاب می باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه کشور با قرائت روایتی از حضرت محمد (ص) گفت: ملائکه کنار طلاب علم بال خود را می گسترانند تا آنها بال خود را بر روی آن بگذارند و این برای رضای خدا می باشد.

 

وی در ادامه خطاب به طلاب گفت: البته بدانید تحصیل علم و نیل به این افتخارات شرایطی دارد که از مهمترین آنها پشتکار و نظم می باشد همچنان که مرحوم امام (ره) از اول تحصیل شان جدیت بسیاری در نظم و پشتکار داشتند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه طبق روایات تحصیل علم و انتقال آن به مردم بسیار بالاتر از وقف و ایثار مال در راه خدا می باشد، اظهار داشت: همه اینها موید جایگاه والا و برجسته عالمان و فضلا در تعالیم الهی می باشد.

وی ادامه داد: طلاب باید مداومت در نماز شب و نوافل داشته و همواره از درس های علمای برجسته استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به برنامه باشکوه آیین سال تحصیلی در کشور گفت: انشاالله برگزاری چنین برنامه هایی موجب ترغیب و تشویق طلاب و جدیت و اهتمام در تحصیل شود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین