عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که «اعتقاد به خداوند در وجود همه انسان‌ها قرار دارد» گفت: شناخت خداوند در نگاه کودک، معنا و مفهومی دارد.
عقیق: حجت‌الاسلام علی شاهی‌وند در گفت‌وگویی، با اشاره به این‌که «در جواب دادن به سؤالات کودک در مورد خدا، ابتدا باید سؤالات را سازماندهی کرد» اظهار کرد: برخی از این پرسش‌ها را باید ساده جواب داد، جواب برخی از سؤالات را باید در زمان استراحت داد و پاره‌ای از آنان را باید به آینده و زمان بلوغ، موکول کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: در پاسخ‌گویی به سؤالات کودک درباره خدا نخست باید دانست که ریشه این سؤالات از کجاست و چه چیزی باعث به‌وجود آمدن ذهنیت این سؤال در کودک شده است.

شاهی‌وند با اشاره به این‌که «به گفته روانشناسان سؤالات کودکان درباره خدا از سن سه سالگی آغاز می‌شود» اظهار کرد: کودکان بر اساس چیزهایی که می‎‌بینند، سؤال می‌پرسند و بهتر آن است که جواب‌هایی که برای کودک قابل لمس است در این مقطع از زندگی به آنان داده شود.

وی با بیان این‌که «اعتقاد به خداوند باید به کودک آموزش داده شود زیرا آن‌ها امانت‌های الهی هستند» یادآور شد: کودکانی که با مفاهیم دینی آشنا می‌شوند، درک و فهم بالاتری از واقعیت‌ها دارند و کمالات انسانی زودتر به آن‌ها منتقل می‌شود.

این کارشناس مذهبی در پایان اضافه کرد: بهتر است در پاسخ دادن به سؤالات کودکان درباره خدا از زبان هنر استفاده کنیم؛ کمااینکه باید احتیاجات و علاقه‌مندی او مانند داشتن هم‎بازی و اسباب بازی را در پاسخ‌گویی با سؤالات نظر گرفت.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین