عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
نویسنده کتاب «دُرّ عصمت»:
نویسنده کتاب «دُرّ عصمت» گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که تربیت یافته مکتب اهل بیت علیهم السلام است و دارای مقام شفاعت و مقامی از مقامات عصمت است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عبدی،در همایش بین المللی سفیران کریمه، در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم، اظهار داشت: ماه ذی القعده، ماه رویش گل های بوستان باغ موسوی است.

این مولف حوزوی،  ماه ذی القعده را ماه طراوت خاندان امام موسی کاظم علیه السلام معرفی کرد و گفت: در این ماه، سالروز میلاد حضرت امام رضا، فاطمه معصومه و احمد بن موسی علیهم السلام قرار داده شده است.

وی، درباره تاریخ ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گفت: اهل بیت علیهم السلام در برخی قرون و اعصار دارای محدودیت های خاصی بودند، از این رو برخی وقایع تاریخی از جمله ولادت فرزندان اهل بیت علیهم السلام در اختیار ما قرار نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی، ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را از جمله این دوران ها معرفی کرد و ابراز داشت: درباره ولادت این بانو، سه تاریخ به عنوان روز میلاد ایشان بیان شده است  که سفیران کریمه اهل بیت(س) می توانند در این عرصه پژوهش نمایند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر اساس مقامات معنوی، توفیقاتی از سوی خداوند به ایشان شد که از جمله آنها مقام عصمت است، گفت: البته باید بدانیم که عصمت دارای مراتبی است که عالی ترین آنها در نزد اهل بیت علیهم السلام است.

نویسنده کتاب «دُرّ عصمت» افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که تربیت یافته مکتب اهل بیت علیهم السلام است، دارای مقامی از مقامات عصمت است.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علهیا گفت: در این زیارت نامه امام رضا علیه السلام این بانو را دارای مقام شفاعت معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی در پایان افزود: ما باید بدانیم که در حریم حرم چه مقامی هستیم؛ بانویی که دارای مقام شفاعت است و در پیشگاه حضرت حق دارای مقام  منزلت است.

 


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین