عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
حجت الاسلام خاموشی:
رئيس سازمان تبليغات اسلامي نماز را مهمترين بخش تربيتي در اسلام و موجب تعالي و اصلاح بينش و منش دانست و تأكيد كرد: نماز در هر خانه‌اي وارد شود، اصلاح ايجاد مي گردد و از سوي ديگر اگر نماز به حقيقت، عبوديت در محضر حق باشد، خرافات و بدعت ها دور مي‌شود.
عقیق:در ادامه برگزاري سلسله جلسات كميته علمي و پژوهشي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز كه بصورت هفتگي در معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي برگزار مي‌شود، پنجمين جلسه آن در ساختمان شهيد شيرازي سازمان تبليغات اسلامي و در حضور حجت الاسلام والمسلمين دكتر خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي و با شركت نماينده ستاد اقامه نماز و اكثريت اعضاء كميته برگزار شد.
 
در اين جلسه كه به بررسي نهائي موضوعات و محورهاي اصلي و فرعي فراخوان مقاله بيست و سومين اجلاس سراسري نماز اختصاص داشت، حجت الاسلام والمسلمين خاموشي اصل موضوع و فعاليت هاي انجام شده را خوب توصيف كرد و بر شتاب بيشتر در ادامه كار تأكيد كرد.
 
خاموشي با اشاره به حق عظيمي كه حجت الاسلام والمسلمين قرائتي بر گردن جامعه دارد و همچنين اهتمام ايشان براي هر چه فراگيرتر شدن مسئله نماز در كشور، خاطر نشان كرد: با فرصت پيش آمده براي سازمان، بايد فعاليت بسيار مطلوبي صورت پذيرد.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهگي نقش تعالي فرهنگي در نماز را در راستاي جريان سازي مورد توجه خواند و براي زمينه سازي براي اين مهم، از تصويب پيشنهاد سازمان تبليغات اسلامي مبني بر برگزاري پنج اجلاسيه منطقه اي از مهرماه تا آذر ماه خبر داد.
 
وي يكي از ثمرات اجلاسيه هاي منطقه اي را وجود فرصت بيشتر جهت مانور رسانه‌اي دانست كه در مورد اجلاسيه سراسري اين  موقعيت مهيا نيست.
 
خاموشي در تشريح اقدامات لازمه براي اجلاسيه هاي منطقه‌اي گفت: استان ها بر اساس شرایط منطقه‌اي تفكيك و فضا سازي مطلوب با محوريت نماز و تعالي فرهنگي انجام شود.
 
وي همچنين خواستار توصيف درست هدف و نگارش و تبيين مشخصه تعالي فرهنگي در ابعاد مختلف آن شد.
 
رئيس سازمان تبليغات اسلامي در بخش ديگري از سخنانش، نماز را مهمترين بخش تربيتي در اسلام و موجب تعالي و اصلاح بينش و منش دانست و تأكيد كرد: نماز در هر خانه‌اي وارد شود، اصلاح ايجاد مي گردد و از سوي ديگر اگر نماز به حقيقت، عبوديت در محضر حق باشد، خرافات و بدعت ها دور مي‌شود.
 
در اين نشست هم حجت الاسلام والمسلمين موسوي هوایي معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي ضمن اشاره به تعامل خوبي كه بين اين معاونت و ستاد اقامه نماز و در پي ارتباطات مكرر دفتر برنامه ريزي آموزش هاي تخصصي و تشكيل جلسات متعدد كارگروه آموزش‌هاي تخصصي تبليغ در محل اين ستاد، ايجاد شده، در بيان گزارشي از واگذاري مسئوليت كميته علمي و آموزشي اجلاسيه سراسري نماز به اين معاونت و فعاليت هاي صورت گرفته اضافه كرد، در جلسات پي در پي اين كميته و در مدت كوتاهي، موضوعات خوبي استخراج، بحث و تبادل‌نظر و نهايتا شش موضوع اصلي به تصويب رسيده است و كارها به جد در حال پيگيري است.
 
همچنين حجت الاسلام و المسلمين دارابي مدير كل دفتر برنامه ريزي آموزش‌هاي تخصصي ، دكتر فروغي مدير كل دفتر برنامه‌ريزي پژوهش‌هاي كاربردي و توسلي مديركل دفتر تهيه و تأليف متون و نشريات از ابعاد پژوهشي، ساختار تشكيلاتي ، ارتباطات استاني و... فعاليت هاي انجام شده كميته علمي و الزامات پيش رو را برشمردند.
 
همچنين در اين جلسه بابائي به عنوان نماينده ستاد اقامه نماز حضور داشت و بر لزوم استفاده از تجربيات قبلي براي برگزاري هر چه بهتر اجلاس بيست و سوم تأكيد كرد.
 
در پايان مقرر شد در بيست و سومين اجلاس سراسري نماز كه ديم اه امسال در استان خوزستان برگزار مي‌شود، موضوعات رمان نوجوان و جوان و نماز، رمان كودك و نماز، رمان اولين نماز پيامبر(ص) و امام علي(ع)، سروده‌ها، اشعار، تأليفات بديع، استفاده از آثار هنرمندان و نويسندگان بومي در مقوله نماز و ... نيز مورد توجه قرار گرفته و از آثار توليدي رونمايي شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین