عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
امام جمعه موقت تهران گفت: محبت به اهل بیت (ع) خیر دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان می‌آورد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در همایش "تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان" که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در امام‌زاده صالح برگزار شد، با بیان این‌که «ماه ذی‌القعده ماهی است که در آن سیر و سلوک عارفانه معنایی دیگر می‌یابد» اظهار کرد: مودت و محبت پیامبر (ص) و آل‌الله برای ما شناخت را نسبت به دین به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: یک سری از افراد نمی‌توانند خدا را بشناسند و خداوند را با ذهن کوچک و ناچیز خود مقایسه می‌کنند. یک سری از افراد نیز نمی‌توانند اهل بیت (ع) را به درستی بشناسند و به همین جهت به بیراهه می‌روند. آن‌چه که می‌تواند برای ما شناخت به وجود بیاورد حضور در این‌گونه جلسات است. جلسات دینی و معنوی باعث می‌شود که معرفت و محبت انسان‌ها نسبت‌ به اهل بیت بیشتر شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: اکنون سادات و علمای جامعه نیز امام‌زادگان و چشم و چراغ جامعه ما هستند. اکنون که در این جمع باشکوه و در این مکان مقدس استاندار تهران نیز حضور دارد، بنده از ایشان توقع دارم که صحنی که در نجف به نام حضرت زهرا (س) در حال احداث است را هرچه زودتر تکمیل کنند. احداث این صحن یک حرکت عظیم و مقدس برای انقلاب ما است. در عراق مشکلات زیادی وجود داشت ولی افرادی بودند که بدون توجه به این مشکلات در حال احداث و گسترش این‌گونه صحن‌ها هستند و این یک افتخار برای ما است.

صدیقی افزود: ما اگر در مورد ائمه به آگاهی برسیم آنگاه کرامت‌های اخلاقی، ایثار و... برای ما معنا پیدا می‌کند. اگر ما معرفت پیدا کنیم حجاب درونمان کنار می‌رود و آن محبت فطری را کسب می‌کنیم. حضور در این گونه جلسات باعث می‌شود که آن مفاهینم دینی که فراموش کرده‌ایم برای ما مجددا یادآوری شود و آن مطالبی را که نمی‌دانیم یاد بگیریم. امام‌زادگان از بعد سیاسی و سایر ابعاد نیز برای ما اهمیت دارند. یک سری از امام‌زادگان با معجزاتشان خود را به ما معرفی کرده‌اند و اکنون پناهگاه و ملجأ شیعیان ما هستند.

وی ادامه داد: شهدایی که در ایران اسلامی داشتیم خود و خانواده‌هایشان همواره خود را مدیون انقلاب و بقاع متبرکه می‌دانند، با این‌که خدمات زیادی به انقلاب داشته‌اند و این را می‌گویند مودت و محبت. این شهدا برعکس سیاسیونی هستند که همیشه طلبکار هستند و زبان آنها زبان خشونت است.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: ایمان ما وقتی ایمان می‌شود که جان خود را بر کف دست بگیریم و نه تنها خود را فدای پیامبر (ص) و آل او کنیم بلکه ذریه ما نیز این‌گونه باشند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین