عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
همزمان با دهه کرامت و با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته از محصول جدید مؤسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس با عنوان «شبکه جوانان رضوی» رونمایی شد.

عقیق:رضا خوراکیان مدیرعامل این مؤسسه در ابتدای مراسم رونمایی، گفت: «شبکه جوانان رضوی» یک پورتال جامع اینترنتی است که در گام نخست تأسیس خود به زبان فارسی، خدمات متنوع و متعددی را به عموم مخاطبانش عرضه می کند.
خوراکیان، هدف از ایجاد این شبکه مجازی را ترویج و نهادینه سازی «سبک زندگی دینی» در میان جوانان ایرانی و غیر ایرانی ذکر کرد و افزود: حدود 18 ماه برای راه اندازی این شبکه، تلاش شده است.
وی با بیان اینکه مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در حوزه جوانان با 300 تشکل کشوری به طور مستمر در حال ارتباط است، اضافه کرد: 80 تشکل از سراسر جهان نیز با این مؤسسه در ارتباط هستند و از خدمات اجتماعی و فرهنگی مؤسسه بهره مند می شوند.
خوراکیان، ویژگی ممتاز «شبکه جوانان رضوی» یا «www.shajar.ir» را ارتباط دوجانبه با مخاطبانش دانست و گفت: مؤسسه تلاش می کند فرهنگ و پیام ائمه اطهار(ع) را در حوزه های مختلف متناسب با اقتضائات در اختیار عاشقان اهل بیت و امام رضا(ع) قرار دهد.
به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در آیین رونمایی از پورتال شبکه جوانان رضوی با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران راه اندازی این شبکه، این عصر را عصر ارتباطات دانست و گفت: این عصر را دیگران خلق کردند و در این حوزه، دارای ظرفیتهای بسیاری هستند.
ابوترابی فرد با بیان اینکه دشمنان انسانیت و فرهنگ با استفاده از این ابزار جنگ فرهنگی در دنیا به راه انداخته اند، اضافه کرد: دنیای غرب با فرهنگ منحرف و شیطانی خود، اساس جوامع بشری را مورد تهاجم قرار داده است و کسانی می توانند جلوی این تهاجم بایستند که این ابزار فرهنگی را بتوانند در راستای تفکر، اندیشه و فرهنگ خود به کار گیرند.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه جوانان ایرانی در
حوزه های مختلف دانش و فناوری حضوری مؤثر و تعیین کننده دارند، افزود: امیدواریم ایران بتواند در سالهای آینده با تبدیل دانش ارتباطات به فناوری و سخت افزار، ابتکار عمل را از دشمن در تهاجم فرهنگی، بگیرد و ایران با توجه به غنای فرهنگی و دینی می تواند به سرعت در این حوزه بر دشمن پیروز شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر نقش تعیین کننده رسانه ها و شبکه های اجتماعی در رخدادهای سوریه، عراق، لبنان و فلسطین اشاره کرد و گفت: آنچه وزن جبهه مقاومت را در برابر استکبار سنگین کرده است، اندیشه، تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی است و رسانه ها و فضاهای مجازی در انتقال این فرهنگ، نقش بسزایی دارند.
ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز از نظر فناوری و ابزارهای انتقال اندیشه و تفکر، فاصله زیادی با کشورهای غربی داریم، افزود: اگر فکر و اندیشه جوان ایرانی ظرفیت خود را به فعلیت برساند در حالی که گامهای اولیه آن نیز برداشته شده است، شاهد رشد و شکوفایی جوامع اسلامی و آزادیخواه در سراسر جهان خواهیم بود.
وی در پایان با بیان اینکه آستان قدس رضوی در سراسر جهان باید الهام بخش باشد، خواستار الگوسازی فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) در فضاهای مجازی شد.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین