عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
همایش تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان البرز با حضور امام جمعه موقت تهران و به همت اداره کل اوقاف این استان در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج برگزار شد.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدیقی در این همایش اظهار کرد: یکی از توفیقاتی که خداوند به ایرانیان اعطاء کرده است، این است که عشق به پیامبر(ص) و ائمه(ع)، را در خمیرمایه وجودی این ملت عجین کرده است. خداوند متعال مودت اهل بیت(ع) را بر ما واجب کرده است و این امر جزء ارکان ایمان است و کسی که محبت به اهل بیت(ع) نداشته باشد، ایمان ندارد.

وی با تأکید بر وجود روایات متعدد درباره مودت اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: مودت و محبت به اهل بیت(ع) سرمایه‌ای است که در وجود مؤمنین نهاده شده است و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) واسطه‌ فیض خداوند به انسان هستند.

وی عاقبت به خیری انسان را در سه عمل دانست و گفت: نماز اول وقت، صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و تکریم سادات موجب عاقبت به خیری انسان است ودر این راستا باید گفت که امامزادگان واجب تعظیم‌شدن هستند و سادات نیز امامزادگان حی ما هستند و باید آن‌ها را قدر بدانیم.

صدیقی ادامه داد: برخی از امامزادگان اگر هم سندی نداشته باشند ولی موقعیتی نورانی برای تأمین خواسته‌های معنوی مردم هستند و حضور مردم در این مکان‌ها نشان دهنده این است که مردم ارتباط معنوی با امامزادگان دارند و نیازهای معنوی خود را در آن‌جا برطرف می‌کنند.

وی با بیان این‌که «سیره‌ علماء و بزرگان دین ما در خصوص زیارت امامزادگان و مرقد اهل بیت(ع)، حجتی برای مؤمنان است»، افزود: علمایی همچون امام خمینی(ره) و آیت‌الله‌العظمی بهجت امامزادگان مختلف را زیارت می‌کردند. زیارت امامزاده‌ها برای رونق دادن به عبادات از جمله نماز و روزه مؤثر است و هرامامزاده یک مأموریت خاص دارد و شناخت آن‌ها برای الگوگیری از روش زندگی امامزادگان ضروری است؛ چراکه هر کدام از آن‌ها برای هر بخش زندگی پناهگاهی معنوی به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: اجتماعاتی که به برکت یک مرقد مطهر تشکیل می‌شود نتایج اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و گاهی اقتصادی را به همراه دارد و گاه در این اجتماعات و مکان‌ها اشخاص وقف‌هایی می‌کنند و انجام وقف موجب گسترش فضایی سالم در همه ابعاد زندگی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خداوند تقوا، توسل به اهل بیت(ع) و جهاد را درمان تمام دردها می‌داند و در واقع رعایت ابعاد عقلی در تفکر و اخلاق و عمل در چارچوب موازین الهی داشتن تقواست و توسل نیز مورد امر خداست و خداوند به ما سفارش کرده با توسل به اهل بیت(ع) او را طلب کنیم.

وی گفت: دشمنان در دو بعد فرهنگی و اقتصادی با ما جنگ دارند و در جنگ فرهنگی همه ‌مردم مسئولیت دارند که هیأت‌ها و امامزادگان را پر رونق کنند و از بعد اقتصادی نیز مسئولین حضورشان موثرتر است و باید تمام تلاش خود را در این راستا مصروف کنند.


منبع:ایسنا

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین