عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
شماره ۱۷۶ ماهنامه مسجد توسط دفتر مطالعات و پزوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد.
عقیق:به گزارش محراب (پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد)، شماره شهریور ماهنامه مسجد در ۷۲ صفحه و به شمارگان ۳۰۰۰ نسخه منتشر شد.

 شماره ۱۷۶ این ماهنامه فرهنگی، آموزشی و ترویجی با عنوان اصلی «مسجد سنگ بنای اقتصاد اسلامی» و عناوینی چون «گونه شناسی مرگ در اندیشه ی پس از مرگ در ادیان»، «جهان بعدی در سرزمین افسانه ها»، «مسجد پایگاه پرورش نیرو برای جنگ نرم و سخت»، «مسجد فرهنگ سازی و فرهنگ بانی»، «سلوک جهادی در اندیشه رهبر فرزانه انقلاب»، «مقصود چیست نکند کعبه بهانه شود» و... در اختیار علاقه مندان به موضوعات مسجدی قرار گرفته است.

 در بخش منبر این شماره «مهارت های کلاس داری»، «برگزاری مسابقات در تابستان»، «توفیق یک منبری»، «امام زادگان کاظمی در ایران»، «حفظ هویت معنوی مکه، ضرورت اجتناب پذیر» مورد بررسی قرار گفته است. نمونه فیش منبر با موضوع «کرامت» و فیش روضه به مناسبت‌ شهادت امام جواد (ع) از دیگر مطالب این بخش است.

 بخش رواق این شماره، به مباحثی چون «گذرگاه داوری یا چینودپل»، «جهان بعدی در سرزمین افسانه ها»، «معاد مانوی»، «جمع میان حق و باطل»، «مسیحیت و اندیشه حیات جاودان» و ... پرداخته شده که با قلم کار‌شناسان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی به رشته تحریر در آمده است.

در سرویس محراب فعالیت‌های مسجد فاطمه الزهرا (س) تهران با عنوان «وقتی پیامبر الگو می شود» آمده است که به خدمات حجت الاسلام و المسلمین محمدی اشاره شده است.




«جایگاه مسجد در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی»، «نحوه مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی مسجد»، «یک تعاونی یک محله»، «مسجد و بازدهی اقتصادی» و ... از دیگر مطالب این بخش است.

 «شبستان» نیز که موضوعات مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی را به بحث و نظر می‌گذارد، در این شماره از ماهنامه مسجد، «کتابخانه همراه نور»، «سلوک معنوی در اندیشه رهبر فرزانه انقلاب»، «دوراهی سازش و مقاومت» را مورد توجه قرار داده است و مطالب و گفتگوهای مفصل و پرباری را نگاشته است.



نشریه «مسجد» ابتدای هر ماه با هدف بررسی موضوعات مسجدی و توجه به دغدغه‌های ائمه جماعات مساجد توسط معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر می‌شود.


 ماهنامه مسجد، شماره شهریور ماه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین