عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
حجت الاسلام علوی تهرانی و حاج حسن خلج در حسینیه جلوه
اگر کسی بخواهد خط بین مقام قمربنی هاشم و حسین بن علی را پاک کند این بی معرفتی است. یعنی نفهمیده که امام حسین چه کسی است...

گزارش تصویری


عقیق: در ایام میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) مراسم هیئت هفتگی حسینیه جلوه با حضور جمع زیادی محبین آل الله برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علوی تهرانی سخنرانی کرد و در ادامه حاج حسن خلج و حاج مجید کاشانی به مداحی و ذکر اهل بیت پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی را بخوانید؛

_ یکی از تکالیف عام شناخت و معرفت پیدا کردن به مسئله امامت است. یعنی ما بفهمیم شناخت یک نوع آگاهی است. علم هم یک نوع آگاهی است. قبر امام هشتم را باید با معرفت زیارت کنیم. علم و معرفت هر دو نوعی شناخت و آگاهی می باشند. اما فرق معرفت با علم در این است که معرفت شناخت تفصیلی است یعنی درباره موجود طوری آگاهی پیدا می کنیم که از سایرین ممتازش می کنیم.

_ وظیفه اول شیعه معرفت به مقام و فضائل امام است. یعنی ما به آن آگاهی برسیم که بدانیم امام معصوم با احدی قابل مقایسه نیست. مراد از احد همان کسی است که همه ما به آن ارادت داریم. نه تنها همه ما بلکه ائمه هم به او توجه دارند. با این وجود امام معصوم با آن فرد هم قابل مقایسه نیست. یعنی وجود نازنین حضرت قمر بنی هاشم. که همه عالم سر به آستانش می آستایند. اما حسین بن علی کجا و ایشان کجا. اگر کسی بخواهد خط بین مقام قمربنی هاشم و حسین بن علی را پاک کند این بی معرفتی است. یعنی نفهمیده که امام حسین چه کسی است. به خاطر همین بوده که در طول زندگی قمر بنی هاشم یک بار نگفت که شما برادر من هستید. همواره مانند خادم در مقابل حضرت می ایستاد. این به دلیل است که معرفت مقام امام حسین را می داند.

_ ما شیعه ها با حفظ ارادت و مودت به ساحت مقدس حضرت قمر بنی هاشم باید به یک شناختی برسیم که بدانیم آقا سیدالشهدا و امیرالمؤمنین و اهل بیت قابل قیاس با احدی نیستند.

_ وظیفه دوم در غیبت کبری اظهار محبت و دوستی به ساحت مقدس اهل بیت می باشد. وظیفه سوم رعایت تقوا است. اگر کسی بخواهد زمینه ساز ظهور امام عصر بشود وظیفه آن این است که تقوای الهی داشته باشد و محبت به اهل بیت داشته باشد و معرفت به مقام امام داشته باشد.

_ چهارمین وظیفه این است که به ما دستور داده اند که تکلیف شما شیعیان در زمان غیبت کبری این است که از محرومان و نیازمندان و ضعفا دستگیری کنید.

_ علاوه بر این که دستگیری از محرومان به عنوان وظیفه ای برای زمینه سازی امام عصر است در تعالیم دینی یکی از حقوق اهل ایمان هم همین است. در قیامت تمام ارتباطات قطع است. یعنی نسب ها همه نادیده گرفته می شود. یعنی عمل انسان مورد سنجش است. دین مبارک اسلام می فرماید بین اهل ایمان اخوت است و حقوقی نسبت به همدیگر دارند.

_ امام صادق فرمودند هفت حق است که واجب می باشند و اگر کسی ضایعش کرد دو مشکل مواجه می شود که اولی این است که از تحت ولایت خدا خارج می شود و در مناسب دینی که انجام می دهد هیچ بهره و نصیبی نمی برد.

_ آسانترین حقوق عبارتند از هر چه که برای خود دوست داری برای برادر اهل ایمان هم دوست داشته باش.و هر چه را که برای خود دوست نداری برای برادر اهل ایمانت هم دوست نداشته باش. تمام مکارم اخلاق با رعایت همین بند عملی می شود. دائما دنبال این باش که خشنودش کنی و ناراحتش نکنی. حرفش را گوش کن. به واسطه جان و مال و دست و پا و زبان خودت به برادر دینی ات کمک کن.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجمع زینبیون اهل بیت اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
0
امام رضا(ع)-مدح و مناجات


معمار می شوی و بنای تو می شوم

مانند یک ضریح برای تو می شوم

قلب مرا به پای ضریح ات گره بزن

بیمارم و دخیل شفای تو می شوم

بالم به بام هیچ کسی پر نمی دهد

تا یا کریم صحن و سرای تو می شوم

حتی کنار کعبه تو را می دهم نشان

قبله توئی و قبله نمای تو می شوم

میلت اگر کشید ضمانت کنی مرا

آهوی با وفای وفای تو می شوم

روزی اگر بناست فدای کسی شوم

سوگند می خورم که فدای تو می شوم

ناراحتم خدای نکرده ولم کنی

من تازه دارم از فقرای تو می شوم

شب های قبر منتظرم ایها الرئوف

بیهوده نیست اینکه گدای تو می شوم

دست مرا برای گدایی نوشته اند

رزق مرا امام رضایی نوشته اند

***********

مجمع زینبیون اهل بیت اهواز

بیت آیت الله موسوی

zeynabiyooneahlebeyt.blogfa.com
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین