عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
معصومی‌نژاد خبر داد؛
نویسنده کتاب خاطرات شهید غلامعلی رجبی از نگارش داستان‌های کوتاهی از زندگی این شهید بزرگوار در آینده نزدیک خبر داد. قرار است این داستان‌ها براساس خاطرات این شهید نوشته شوند.
عقیق: سیداحمد معصومی‌نژاد، نویسنده کتاب «یادگاران 24: کتاب شهید غلامعلی رجبی»، از آغاز نگارش داستان زندگی این شهید بزرگوار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کتاب خاطرات ایشان مبتنی بر 100 خاطره از دوستان، نزدیکان و همرزمان ایشان از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد. برای تدوین این اثر سه سال زمان صرف شد تا تمامی خاطرات برجا مانده از این شهید بزرگوار جمع‌آوری و تدوین شود. بسیاری از خاطرات ایشان نیز در این اثر به دلایل مختلف از جمله ساختار کتاب، مجال انتشار نیافت.

وی ادامه داد: قصد دارم تا در کنار تولید مستندی از زندگی این شهید بزرگوار، داستان زندگی ایشان را نیز با همکاری یکی از داستان‌نویسان کشور منتشر کنم. برای نگارش داستان‌ها با یکی دو نفر از نویسندگان صحبت کرده‌ام، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ام. قرار است این داستان‌های کوتاه و مینیمال براساس خاطرات شهید رجبی نوشته شود، اما هنوز زمان دقیق اتمام آن مشخص نیست.

شهید «غلامعلی جندقی» معروف به رجبی در سال 1333 در محله خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر وی حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژه‌ای در تربیت فرزندان خود ورزید.

غلامعلی بنابر راهنمایی‌ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از‌‌ همان سنین نوجوانی آغاز و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی استعداد در حفظ شعر و سوز صدای وی توانست در این عرصه سریع رشد کند تا بدان جا که از سبک‌ها و اشعار او مداحان برجسته بسیاری استفاده می‌کردند. شهید رجبی در روز ششم شهریور ماه سال 67 در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین