عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان گفت: دهه کرامت تداعی کننده "رشد کرامت انسانی" است، ویژگی‌ای که انسان را بر دیگر مخلوقات برتری داده است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین لاکانی با بیان این‌که «دهه اول پربرکت ذی‌القعده که "دهه کرامت" نام گذاری شده است با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ادامه می‌یابد» با تبریک این دهه اظهار کرد: این نامگذاری بیشتر به دلیل کرامات این دو معصوم اهل بیت (ع) بوده و منظور از کرامت، معجزات و سیره زندگی مطلوب و... است که از این بزرگواران نقل و مشاهده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان با اشاره به آیه 70 سوره اسراء گفت: در این آیه آمده است " ما آدمی‌زادگان را کرامت بخشیدیم و آنها را در خشکی و دریا، (بر مرکب‌های راهوار) حمل کردیم و از انواع روزی‌های پاکیزه به آنان روزی دادیم و آنها را بر بسیاری از موجوداتی که خلق کرده‌ایم، برتری بخشیدیم".

لاکانی تصریح کرد: ویژگی کرامت انسانی ویژگی است که باید بسیار بر آن اهتمام داشت و در رشد و پرورش آن بسیار کوشید، با این موهبت الهی است که انسان سزاوار عفو و رحمت الهی قرار می‌گیرد و می‌تواند به قرب الهی امیدوار باشد.

وی با تاکید بر استفاده از دهه کرامت گفت: در این دهه بایستی در سراسر کشور جشن‌ها و برنامه‌هایی در منقبت این دهه پرفضیلت و مقام شامخ امامت و ولایت برگزار شود تا هرچه بیشتر نام و یاد اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی روشن‌تر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان با اشاره به نقش روحانیون در ارتقای معارف و آگاهی مردم نسبت به مسائل و معارف الهی و دینی گفت: کمک به مستمندان و ایتام از دیگر کارهای مثمری است که می‌توان در این دهه به آن پرداخت.

لاکانی با بیان این‌که «کارهای ارزشمند را باید بسیار انجام داد و یکی از این امور اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است» یادآور شد: با گسترش این فرهنگ در جامعه از بسیاری از معایبی که وجود دارد کاسته می‌شود و دلیل این گفتمان توجه به احادیث و روایتی است که برای اصلاح امت از اهل بیت(ع) به جا مانده است.

وی گفت: در احادیثی از اهل بیت آمده است " هرکس در سلام دادن بین فقیر و ثروتمند فرق گذارد، در روز قیامت خداوند را در حالی ملاقات خواهد کرد که بر او خشمگین است و یا " کسی که به اندک روزی حلالش خشنود باشد هزینه‌هایش سبک‌تر است، خانواده‌اش آسوده‌تر است و خداوند به او در شناخت راه حل مشکلات بصیرت می‌بخشد".

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان افزود: باید به دهه کرامت همانند سایر مناسبت‌ها مثل ماه مبارک رمضان و محرم اهمیت خاصی قائل شد و در برگزاری جشن‌ها در آن نهایت اهتمام را داشت و قطعا با این عمل شاهد خیر و برکات بزرگی در جامعه اسلامی خواهیم برد.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین