عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
پاسخ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به یک سئوال؛
کسی که گرسنگان را سیر، تشنگان را سیراب و یتیمان را سرپرستی می کند، از جمله کسانی است که بر اساس روایات، در روز قیامت با پیامبر(ص) و ائمه(ع) محشور خواهد شد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در شب میلاد بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)گفت: اولین روز ذی القعده به عنوان روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیهاست.

وی با اشاره به این که امام موسی کاظم علیه السلام دارای چهار دختر به نام های فاطمه بودند، افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سن 10 سالگی پدر بزرگوارشان را از دست دادند و هجده سال امامت امام رضا علیه السلام را درک کردند و برای زیارت برادر و امام زمانشان، به ایران سفر کردند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی حضور این بانوی با کرامت در قم را از مصلحت های بزرگ الهی دانست و گفت: در میان امامزادگان، کمتر امامزاده ای است که این گونه درباره زیارت ایشان از چهار امام معصوم علیهم السلام سفارش وارد شده باشد.

وی با بیان این که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها محدثه و شفیعه است، ادامه داد: ایشان دارای مقام شفاعت و در پیشگاه الهی دارای جایگاه خاصی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، علمای زیادی در جوار حرم مطهر ایشان تربیت یافته و خدمات گسترده ای را در مسیر نشر تعالیم اسلامی ارائه دادند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها عنایت خاصی نسبت به علمای دین دارند که این عنایات در خاطرات و سخنان بزرگان دیده می شود، تصریح کرد: هر موقع احتیاجات بزرگ بر سر راه علما و فضلای حوزه به وجود می آمد، با توسل به این بانوی بزرگوار و با کرامت مشکلاتشان حل می شد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی افزود: عظمت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به اندازه ای است که امام رضا علیه السلام زیارت ایشان را مانند زیارت خودشان معرفی کرده اند.

وی با اشاره به تأکید روایات بر زیارت با معرفت حرمین شریفین گفت: بر اساس سخن بزرگان، «عارفاً به حقها»، به این معنی است که زیارت به حاشیه نرود، بلکه هدف ما باشد. ممکن است فردی به حرم یکی از اهل بیت علیهم السلام برود و آن را زیارت کند، ولی هدف او تجارت، کار، خرید و... باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه به فرازهایی از زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که آورده شده است «السَّلامُ عَلَیْك، عَرَّفَ اللهُ بَیْنَنا وَ بَیْنَكُمْ فِى الْجَنَّةوَ حَشَرَنا فى زُمْرَتِكُمْ، وَ أَوَرَدْنا حَوْضَ نَبِیِّكُمْ»،  گفت: در این فراز ما دعا می کنیم که خدا بین ما و شما (حضرت معصومه سلام الله علیها) در بهشت جدایی نیانداز.

وی با بیان این که چطور می توان در روز قیامت با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام محشور باشی؟ افزود: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص)، کسی که مشکل دیگران را حل کند و قلب او را شاد سازد، از جمله کسانی است که در روز قیامت با ایشان محشور می شود.

وی، گروه دیگر از انسان هایی که با پیامبر(ص) محشور می شوند را کسانی معرفی کرد که به مردم خدمت می کنند، گفت: کسی که گرسنگان را سیر، تشکنگان را سیراب و یتیمان را سرپرستی می کند، از جمله کسانی است که بر اساس روایات، در روز قیامت با پیامبر(ص) و ائمه(ع) محشور خواهد شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین