عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
حاج علی اکبری در آئین اختتامیه جشنواره فام مطرح کرد:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزاری جشنواره فام را اقدامی نیکو در جهت ایجاد نشاط و شادابی در مساجد دانست و کفت: در شرایط فعلی باتوجه به هجمه فرهنگی که دشمنان علیه ما آغاز کرده اند غیر فعال بودن مساجد آسیب زننده است و فعالیت همه جانبه این پایگاههای الهی بیش از گذشته احساس می شود.

عقیق:آیین پایانی اولین فراخوان ایده های مسجدی (فام) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ساختمان محراب برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اهمیت پویایی و نشاط خانه های خدا اظهار کرد: پویایی و نشاط خانه های خدا از اهمیت فراوانی برخوردار است و همواره جز تاکیدات مهم مقام معظم رهبری به شمار می رود.

وی به ضرورت فعالسازی ظرفیت عظیم مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد ظرفیت عظیم و ناشناخته ای دارند که باید با ایده های نو و ممتاز به جامعه معرفی شوند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در حال حاضر به فعالیت همه جانبه مساجد بیش از گذشته نیازمندیم تصریح کرد: در شرایط فعلی باتوجه به هجمه فرهنگی که دشمنان علیه ما آغاز کرده اند غیر فعال بودن مساجد آسیب زننده است و فعالیت همه جانبه این پایگاههای الهی بیش از گذشته احساس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نشاط و بالندگی مساجد را ارزوی همه خوبان و صالحان دانست و بیان کرد: نشاط و بالندگی مساجد آرزوی همه نیکان و صالحان روزگار و از جمله رهبر معظم انقلاب است و برای بالندگی آن نیاز به کوشش دو چندان بیش از گذشته احساس می شود.

وی به دیدار خود با مقام معظم رهبری بعد از حضور در مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری مطالبه ای مبنی بر تلاش در جهت نشاط در مساجد را ارائه کردند که مطالبه ای بر حق به شمار می رود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به تاکید خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به تفکر اشاره کرد و افزود: خداوند متعال بیش از همه چیز انسان را به تفکر دعوت کرده اند و احادیث فراوانی هم در حوزه اهمیت تفکر و برتری آن بر عبادت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بر همین اساس عنوان کرد: تفکر در حوزه مساجد هم از اهمیت فراوانی برخوردار است و موجب به وجود آمدن ایده های ممتاز می شود و ما از برگزاری چنین جشنواره ای قصد ایجاد تفکر در حوزه مسجد را داشتیم.

وی جشنواره فام را گامی مبارک در حوزه تحول در بخش مساجد دانست و بیان کرد: تحول در حوزه مساجد با گام مبارکی به نام جشنواره فام آغاز شده است که برکات فراوانی را داشته است و نیاز به اندیشه در این حوزه را به خوبی مشخص کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به طرح خواندن یک صفحه از قرآن بعد از نماز یومیه در مساجد اشاره کرد و گفت: گاهی یک طرح منشا یک تحول بزرگ در یک بخش می شود که ایده خواندن یک صفحه از قرآن بعد از نماز های یومیه از مهم ترین این طرح ها به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: متاسفانه چند سال قبل نشانی از ارتباط قرآن با مساجد وجود نداشت ولی این طرح این خلا را به خوبی برطرف کرد و در حال حاضر می بینیم که علاوه بر تلاوت یک صفحه قرآن یک صفحه ترجمه یا بخشی از تفسیر قرآن هم خوانده می شود.

وی به تاکید رهبر معظم رانقلاب اسلامی به کرسی های تلاوت قرآن در مساجد اشاره کرد و گفت: تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب به کرسی های تلاوت قرآن در مساجد بسیار مهم و تاثیر گذار است به شکلی که این مسئله نیز در حال نهادینه شدن در مساجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به مساجد به استعداد برتر مردم ایران اشاره کرد و گفت: مردم ایران از گذشته به داشتن ذوق و استعداد برتر معرفی شده اند به همین دلیل تفکر و ایده پردازی جوانان ما در حوزه مساجد می تواند بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به تاکید امیرالمومنین(ع) به مشورت با جوانان اشاره کرد و بیان کرد: امیر المومنین(ع) بارها به مشورت با جوانان توصیه کرده اند زیرا ذهن آن ها قابلیت ارائه ایده های ممتاز را دارد.

وی در پایان ایجاد دبیرخانه دائمی برای جشنواره فام را ضروری دانست و گفت: این عمل نیکو باید تداوم داشته باشد که ایجاد دبیرخانه دائمی مهم ترین کاری است که باید در این زمینه انجام بگیرد.

پس از سخنرانی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر و تشکر شد.

 

منبع:مهر

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین