عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شاهرود:
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود گفت: مؤلفه‌های کارکردی مساجد در صدر اسلام به ویژه ساختن انسان سالم، امروز باید احیا شود.

حمید دامغانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت روز بسیج مساجد و محلات با اشاره به اهمیت مسجد از دیدگاه اسلام افزود: مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده و دوران صدر اسلام، درخشان‏‌ترین دوره در طول حیات مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام، مسجد نه صرفاً محل عبادت که محل فعالیت‏های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی به شمار می‏‌آمد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود تصریح کرد: مسجد کانون اجتماع و مشورت در اسلام است؛ در دوران پیامبر و ائمه، مسجد محل مشورت برای کارهای بزرگ جامعه اسلامی به شمار می‌آمد.

وی بیان کرد: مسجد محل تعاون اجتماعی است که در آن با انجام کارهای عام‌المنفعه و کمک به دیگران به تعاون و همکاری اجتماعی جامعه کمک و نیازی از اهالی مسجد و محل برطرف می‌شود.

دامغانی با اشاره به شکل‌گیری وحدت و اتحاد در مسجد اظهار کرد: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی‌‏گاه پرشکوه انسجام و یک‏پارچگی ملت مسلمان است؛ مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه بوده و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می‏‌کند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود با اشاره به کارکرد نظامی مسجد گفت: مسجد پایگاه جمع شدن برای جهاد است و در صدر اسلام و در دوران دفاع مقدس مسجد سنگر حضور رزمندگان برای حضور در جبهه‌ها بود.

وی با اشاره به کارکردهای دیگر مسجد عنوان کرد: مسجد محل پاسداری از عدالت، تعلیم و تربیت، امر و نهی اسلامی، پیوند دین و سیاست و مرکز انقلاب اسلامی و شجره طیبه بسیج است.

دامغانی با بیان اینکه با توجه به این ویژگی‌ها مساجد سنگر اسلام هستند، اظهار کرد: مسجد سنگر اسلام و بسیج مدافع اسلام در این سنگر است و این دو با هم پیوند دیرینه‌ای دارند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود تصریح کرد: بسیج مساجد و محلات خود را زاییده تفکر مسجد می‌داند و مسجد سنگری برای بسیج و بسیجیان در لوای اسلام است.

وی با بیان اینکه امروز مساجد سنگر بسیج و محفل حضور بسیجیان هستند، بیان کرد: مسجد کانون اجتماع مسلمانان و مومنان است و بسیجیان صالحین جامعه و عاشق اسلام و مساجد هستند.

دامغانی تاکید کرد: امروز مساجد با حضور بسیج پایگاه معرفتی، بصیرتی، تربیتی و در یک کلام انسان‌سازی صالح در جامعه ما هستند که تلاش می‌کنند مؤلفه‌های کارکردی مساجد در صدر اسلام را احیا کنند.


منیع فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین