عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

آیت الله حسینی بوشهری:
طلبه ها باید برای ارتقای سطح علمی و بینش و بصیرت خود تلاش کنند و خالصانه در این مسیر گام بردارند و به دنبال پست و مقام نباشند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز به مناسبت افتتاحیه سال تحصیلی مدارس حوزه علمیه استان البرز در جمع اساتید و فضلا و طلاب این استان به ضرورت اخلاق پروری و خودسازی طلاب اشاره کرد و گفت: یک طلبه موفق افزون بر ارتقای بینش علمی و سطح دانش خود باید تهذیب نفس و تزکیه اخلاقی را دارا باشد و این امر مهم را در خود تقویت کند

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه افزود: طلبه ها باید ضرورت ها را در دوران طلبگی شناخته و فرصت ها و زمینه های پیش رو را غنیمت شمرده و از آن به شکل درست و صحیح استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به طلبه های جوانی که در سال تحصیلی جدید وارد حوزه می شوند تاکید کرد: طلبه ای در مسیر علم و تحصیل موفق است که هم خود را شناخته و هم آنچه را که آموخته در مسیر صحیح بتواند نهایت استفاده را از آن داشته باشد و به آن عمل کند تا به صورت شایسته بتواند پیام دین را به جامعه انتفال دهد و پاسخگوی شبهات دینی باشد.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه قم در ادامه تصریح کرد: طلبه های جوان باید حرمت اساتید خود را حفظ کنند تا در آینده نتیجه آن را ببینند و عاقبت بخیر شوند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: جامعه روحانیت خاستگاه انقلاب به شمار می آید و چشم دنیا به روحانیت و طلاب دوخته شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم تواضع در رفتار طلبگی بیان داشت: طلبه ها باید برای ارتقای سطح علمی و بینش و بصیرت خود تلاش کنند و خالصانه در این مسیر گام بردارند و به دنبال پست و مقام نباشند.

وی در پایان به تاثیرپذیری حوزه های علمیه در سطح جهان اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای آفریقایی عکس هایی از مراسمات مذهبی و عزاداری های خود برایم ارسال کرده اند که این عکس ها نشان از تاسی از حوزه های علمیه و مراسمات دینی و مناسبت های مذهبی دارد که این جای بسی خوشحالی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین