عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
به همراه پخش مستندی از شهید"غلامعلی رجبی"
کتاب «شهید غلامعلی رجبی (جندقی)» از سری مجموعه کتاب‌های «یادگاران» انتشارات روایت فتح به قلم «سیداحمد معصومی‌نژاد» ۵ شهریور سال جاری رونمایی می‌شود.
عقیق:کتاب «یادگاران 23 شهید رجبی» نوشته «سیداحمد معصومی‌نژاد» به تازگی از سوی مؤسسه انتشارات روایت فتح منتشر شده است که این اثر چهارشنبه 5 شهریور سال جاری در سالن اجتماعات خبرگزاری تسنیم رونمایی می‌شود.

در این مراسم حسن علایی مدیر مؤسسه انتشاراتی روایت فتح، سید نعمت‌الله آرامی مدیر کارگروه دفاع مقدس انتشارات روایت فتح، سعید حدادیان، محسن طاهری مدیر خانه مداحان ایران، نویسنده کتاب «سیداحمد معصومی‌نژاد» و یکی از اعضای خانواده شهید رجبی حضور به عمل خواهند آورد.

در مراسم رونمایی از کتاب «یادگاران 23 شهید رجبی»، بخش‌هایی از مستند غلامعلی رجبی پخش می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، کتاب «یادگاران 23 شهید رجبی» چهارشنبه 5 شهریور سال جاری از ساعت 15 در سالن اجتماعات خبرگزاری تسنیم برپا می‌شود.

گفتنی است، کتاب «شهیدغلامعلی رجبی» به بیان یکصد خاطره از زندگی شهید جندقی پرداخته است که همه خاطرات کوتاه، اما پرمحتوا هستند به گونه‌ای که نویسنده کتاب یعنی «سیداحمد معصومی‌نژاد»، در این کتاب به ابعاد مختلف شخصیت این شهید نظیر بُعد شاعری و مداحی آستان اهل بیت (ع) و بُعد آموزگاری و فعالیت‌هایش، پرداخته است.

شهید «غلامعلی جندقی» در سال 1333 در محله خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده است که از آنجایی که نویسنده کتاب خود از اهالی محل سکونت این شهید بوده است، از نزدیک تأثیراتی را که این شهید بر جوانان داشته، را درک کرده است. نویسنده به دلیل کمی سن در زمان حیات این شهید، نتوانسته از این فرد بهره کافی را ببرد، اما از کودکی نظر و توجه ویژه شهید «غلامعلی جندقی» را حس کرده تا بدان جا که اهتمام ویژه‌ای برای ساخت فیلم مستند و نوشتن کتاب از زندگی شهید را به کار گرفته است.

در این راستا بزرگان عرصه ذاکری اهل بیت علیه السلام از این شهید همواره به عنوان الگوی مناسبی برای جامعه مادحین و ذاکرین یاد می‌کنند ولی از آنجا که تاکنون ابعاد شخصیتی این ذاکر با اخلاص اهل بیت (ع) ناشناخته مانده است، نویسنده و محقق اثر با تلاش‌های فراوان در زمینه جست‌وجوی دوستان و نزدیکان شهید طی دو سال، اطلاعات جامع و کاملی از شهید جندقی را جمع‌آوری کردند که کتاب «یادگاران شهید غلامعلی جندقی» حاصل آن است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین