عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
مداحی حاج حسین سازور، حاج سعید حدادیان، کربلایی محمدحسین حدادیان و کربلایی وحید یوسفی در حسینیه فاطمه الزهرا
امام می فرماید: هرکس صبح تا شب همه تلاشش فقط برای دنیا باشد خداوند فقر را بین دو چشمانش می گذارد، الان ماخیلی از پولدارها را می بینیم که معامله می کنند فقط برای کسب سود دنیوی هستند...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم شهادت امام صادق(ع) در حسینیه فاطمه الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن کردمیهن و مداحی حاج حسین سازور، حاج سعید حدادیان، کربلایی محمدحسین حدادیان و کربلایی وحید یوسفی برگزار شد.


نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرد میهن؛

*در دوره ی ای که بنی امیه تازه رفته بود و بنی العباس که با شعار خون خواهی حسین بن علی قیام کرده بودند یک فرصت کوچکی پیش آمد که امام صادق توانست شبکه ای گسترده از شاگردان خود درست کند.

*در این دوره روایات بسیاری به ما رسید، همه ی شیعه هرچه دارد از این قال الصادق و قال الباقر هاست، گاهی وقتها قال الهادی و قال الرضا هم داریم، ولی قال الصادق خیلی بیشتر است شود و این نتیجه استفاده از یک فرصت استثنایی است، امام روایتی را نقل می کند و آن روایت می شود سرمنشاء تفقه، فقها برای تعیین مسئله ی یک حکم شرعی، عرفانی، سیاسی و...

*امام می فرماید: هرکس صبح تا شب همه تلاشش فقط برای دنیا باشد خداوند فقر را بین دو چشمانش می گذارد، الان ماخیلی از پولدارها را می بینیم که معامله می کنند فقط برای کسب سود دنیوی هستند، اینها آسایش دارند ولی آرامش ندارند.

*یهود برای سرنگون کردن حکومت عثمانی سیصد سال برنامه ریزی کرده بودند، دشمن الان هم سی سال است از زمان اول انقلاب تا حال دارد برنامه ریزی می کند چون با انقلابی که امام انجام داد تمامی معادلات جامعه شناسی و سیاسی بهم خورد.

*فکر نکنید مناطقی که در سوریه و عراق در دست داعش است مخروبه است نخیر فورا هرجایی را می گیرند شروع می کنند کار فرهنگی پارک ها، استخرها، آموزش احکام و...

*پسر بچه ی چهارده ساله داعشی ها را گرفته بودند و بازجویی می کردند، سوال کردند چرا مارا می کشید؟ گفت چون کافر هستید سوال کردند چرا سنی ها را می کشید؟ گفت چون آنها هم کافرند چون با خلیفه بیعت نکردند، بچه چهارده ساله داعشی میگفت چرا من را زودتر نمی کشید من می خواهم بروم کنار رسول الله، الان در ایران بچه چهارده ساله در چه طرازی است؟

*در یکی از مساجد حلب از همین تکفیری ها دور تا دور حلقه تشکیل داده اند و برای مردم درس دین می گویند، برای جوان، جوان، برای بعضی ها دکتر، مهندس کراواتی و هرکس با مخاطب خودش سر و کار داشت و مباحثه می کردند.

*گنیجینه ای که امام صادق(ع) برای ما گذاشته است فقط این نیست که شرعی طهارت را از استخراج کنیم اگر می بینید که الان اقتصاد و سیاست و...اسلامی نیست این از کم کاری من طلبه است که نتوانستم از پایه ای که امام صادق(ع) به ما داده است علم تولید کنم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین