عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: ورود این کاروان استقبالی از دهه کرامت است.
عقیق: ساعت 10 صبح مراسم ورود نمادین کاروان امام علی‌بن موسی الرضا(ع) با حضور مدیر عامل سازمان بین‌المللی امام رضا(ع)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان‌های خوزستان و استان خراسان رضوی، معاون برنامه‌ریزی فرماندار خرمشهر و برخی مسئولان شهرستانی در محل یادمان شلمچه برگزار شد.

در مراسم استقبال نمادین از کاروان امام رضا (ع)، جمعی از هیئت‌های مذهبی شهرستان خرمشهر در قالب اجرای نمایش با سر دادن شعارهای مذهبی و همراه با شتر، اسب، کجاوه و محمل به شبیه‌سازی ورود امام رضا(ع) به میهن پرداختند.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این مراسم اظهار کرد: راه‌اندازی این کاروان در حقیقت استقبال از دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت ثامن الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) است.

سید جواد جعفری با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد:‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند «ورود امام گرچه ظاهرا به اجبار بوده و به شهادت ایشان ختم شد اما موجباتی فراهم کرده که اسلام عزیز مثل آفتابی درخشندگی داشته باشد».

وی ادامه داد: هجرت و شهادت امام رضا(ع) موجباتی فراهم کرد تا اکنون تمدن عظیم اسلامی در ایرانی اسلامی پایه‌گذاری شود و شاهد نظامی ولایی و مقدس در کشور باشیم.

این مسئول فرهنگی به فرارسیدن دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برای وجود نعمتی همچون وجود حرم امام رضا(ع) باید شکرگزار بود و از این دهه ‌‌نهایت استفاده را کرد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اضافه کرد: باید سعی در درک و به‌کارگیری آموزه‌های رضوی داشته باشیم و از این موضوع دریغ نکنیم.

*پیش‌بینی برگزاری 350 جشن دهه کرامت

جعفری، برگزاری 350 جشن مردمی به مناسبت دهه کرامت را پیش‌بینی کرد و گفت: در دهه کرامت 350 جشن مردمی پیش‌بینی شده که در آن‌ها به سبک زندگی و اخلاق و آداب رضویی پرداخته می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز بیش از 200 نقطه در دنیا آماده برگزاری جشن‌های دهه کرامت و 75 کشور نیز میزبان جشنواره امام رضا(ع) هستند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در پایان حضور در یادمان شلمچه را روز تجدید میثاق با شهدا خواند و افزود: به بهانه استقبال از دهه کرامت و با حضور در مرقد شهدای شلمچه به تجدید عهدی با این شهدای بزرگوار پرداخته و به آنها برای تدام راهشان قول می‌دهیم.

در ادامه مراسم بیرق امام رضا(ع) در محل یادمان شهدای شلمچه از گروه ورزشی آستان قدس رضویی تحویل گرفته و به هیئت‌های ورزشی خرمشهر تحویل داده شد که این پرچم بر دوش ورزشکاران بر گرداگرد مرقد شهدای شلمچه طواف و متبرک شد.

پس از آن هیئت‌های ورزشی، یادمان را به قصد مسجد جامع ترک کردند.

قرار است این پرچم در مسیر جاده ولایت از استان‌های خوزستان، چهار محال و بختیاری، فارس، یزد، خراسان جنوبی بگذرد و سرانجام در روز میلاد امام رضا(ع) به مشهد و آستان قدس رضویی بازگردد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین