عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
«چهل چشمه؛ از اقیانوس فضائل حضرت امیر (ع)» مجموعه‌ای متشکل از چهل مثنوی از شعرای معاصر و متقدم شعر فارسی است که به فضیلت‌های امام علی (ع) پرداخته است.
عقیق:محسن غلامحسینی از شعرای آئینی جامعه شعری کشور در گفت‌وگویی به انتشار مجموعه‌ای از چهل مثنوی مرتبط با فضائل حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: مجموعه‌ای متشکل از چهل مثنوی از شعرای معاصر و متقدم شعر فارسی که در ارتباط با فضیلت‌های حضرت امیرالمومنین شعر سروده‌اند را در مجموعه‌ای موسوم به «چهل چشمه؛ از اقیانوس فضائل حضرت امیر(ع)» را گردآوری کرده‌ایم که به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد تا در دسترس علاقه‌مندان به شعر آئینی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: علی آهی، استاد سازگار، مهدی روحی، نصرت‌الله بیگی، مهدی آصفی، رمضانعلی شیدا و ... شعرایی هستند که در این مجموعه از اشعارشان استفاده شده است. جالب توجه است زمانی که این مجموعه را برای استاد سازگار فرستادیم ایشان چهلمین مثنوی را برای این مجموعه سرود که در این کتاب مورد استفاده قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در نوروز 1390 در حرم حضرت علی (ع) نذر کردم تا این مجموعه را گردآوری کنم. پس از مراجعت به کشور در مدت دو سال این مجموعه را جمع‌آوری کردم. سپس به منظور اثبات صحت هرکدام از فضیلت‌ها به مخاطب، با کمک حجت‌الاسلام تاج‌آبادی روایت هرکدام از اشعار را از کتب معتبر شیعه استخراج کرده تا به عنوان پاورقی ذیل هر کدام از اشعار درج گردد تا این کتاب از منظر سندی نیز معتبر باشد.

این شاعر اهل بیت (ع) گفت: یک پیشنهادی برای کنگره‌های شعر کشور دارم، آن هم این است که در فراخوان‌های خود بخشی را برای سرودن مثنوی‌هایی با موضوع فضایل حضرت امیر قرار دهند تا شعرا به این موضوع بپردازند و شعر بسرایند. که علاوه بر این که مثنوی فضایل شخصیت گرانقدر امام شیعیان جمع آوری می‌شود یک منبع مستند شعری بر اساس روایت نیز ایجاد می‌شود.

غلامحسینی در پایان گفت: مجموعه «چهل چشمه؛ از اقیانوس فضائل حضرت امیر علی (ع)» که اکنون در مرحله صفحه بندی و طرح جلد است را نشر محمل در 1000 نسخه تا پایان شهریور روانه بازار کتاب خواهد نمود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین