عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
روز شهادت امام صادق(ع) با مداحی حاج علی انسانی و حاج ذبیح الله ترابی در حسینیه صنف لباسفروشان برگزار شد
امام صادق می فرمایند که قلب خانه خداست و غیر خدا را در این خانه راه ندهید. قلب خود را از غفلت مراقبت کنید و نفس خود را از خواسته های شهوانی مراقبت کنید.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حجت الاسلام و المسلمین حبیبی و مداحی حاج علی انسانی و حاج ذبیح الله ترابی در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حبیبی؛

_ کالای اصیل در مقابلش کالای مشابه ساخته می شود که به درد نمی خورد و فاسد است. در مسائل دین هم با همین مسئله مواجه هستیم. اصل دین با رحلت پیامبر به بدل تبدیل شد و معیارها از مسیر اساسی خارج شد و مردم برای رسیدن به اهدافشان با دین بازی کردند. هر جایی که به نفعشان بود همان طور چرخیدند و دین را به همان سو بردند.

_ وقتی تاریخ را نگاه می کنیم گروه ها و گروهک های متفاوتی به وجود آمد و اگر همان طور پیش می رفت چیزی از دین باقی نمی ماند. بزرگترین خدمتی که امام صادق و پدر بزرگوارشان انجام دادند حرکت فرهنگی بود. حرکت فرهنگی که فکر را در مسیر جلب رضایت پروردگار به کار می اندازد و عمل را بر مبنای آن فکر قرار میدهد آن اصیل بوده است. اولا روی اخلاقیات جامعه و ثانیاً روی اعتقادات جامعه و ثالثاً روی اقتصادیات جامعه و بعد روی عبادات جامعه برنامه ریزی کردند.

_ شاگردهای صاحب نام حضرت امام صادق حدود چهارهزار نفر بودند. ما بیشترین برنامه های دین را از این طریق دنبال می کنیم و به همین دلیل هم آن حضرت را رئیس مذهب فرمودند و نام مذهب را جعفری گذاشتند و درحالی که ما اثنی عشری هستیم. و اولین رئیس امیرالمؤمین هستند و آخرینش همه حضرت مهدی می باشند.

_ امام باقر پدر بزرگوار امام صادق هستند که هم حسنی و هم حسینی هستند. ایشان هم علوی و هم فاطمی هستند. یکی از ویژگی های حضرت امام صادق این است که به همه زبان ها مسلط بودند حتی زبان حیوانات و جانوران و تمام زبان ها. ایشان مسند علم پروردگار هستند.

_ امام صادق می فرمایند ما حجت پرودگار هستیم و خازن علم پروردگار هستیم و خداوند امر کرده به فرمان برداری از ما و مردم در این مسئله دو گروه می شوند که عده ای می پذیرند و عده ای مخالفت می کنند. مخالفت کنندگان مانند شیطان می مانند. کسانی که قبول می کنند به منزله ملائکه هستند و جایگاه بلند و رفیعی دارند که این جایگاه با گناه از بین می رود.

_ ما حتی اگر حقوقمان هم ضایع میشود باید ارزشهایمان را حفظ کنیم. مسئله امامت ائمه ما نه تنها در اسلام بعد از رسالت پیامبر مطرح شده بلکه امامت ائمه ما از پیدایش آدم و قبل از پیدایش آدم مطرح شده است. امامت ما در ادیان پیشین و انبیاء قبل کاملاً صادق بوده است.

_ تمام بحثی که در مورد ائمه معصومین نیاز داریم از پیامبر برای ما آمده است. و بعد از ایشان هم امامان حرف پیامبر را تکرار می کنند.

_ امام صادق سلسه مراتب را طوری بیان می کردند که شیعه از نظر اعتقادات محکم شوند. اگر کسی نقص خود را بپذیرد آن نشانه ارزش و بزرگواری او می باشد. ما باید نقص خود را بپذیریم.

_ امام صادق می فرمایند که قلب خانه خداست و غیر خدا را در این خانه راه ندهید. قلب خود را از غفلت مراقبت کنید و نفس خود را از خواسته های شهوانی مراقبت کنید.

 


 


 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین