عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
آیت‌الله ممدوحی:
یک عضو مجلس خبرگان گفت: خدمات ارزنده حضرت امام صادق(ع) به دین اسلام و مذهب تشیع برای همیشه ماندگار است.
عقیق: آیت‌الله حسن ممدوحی با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق(ع)، افزود: آن امام همام در طول عمر بابرکت خود لحظه‌ای از فکر خدمت صادقانه به دین اسلام غافل نبود و همواره پیروان خود را به نیکی و صداقت دعوت می‌کرد.

وی ادامه داد: هر یک از امامان معصوم(ع) سهم مهمی در روشنگری مردم زمان خود داشتند و در این میان تلاش‌های علمی امام صادق(ع) مردم را نسبت به دستگاه جبار روزگارش آگاه ساخت.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: امام صادق(ع) با تربیت شاگردان فراوان بالغ بر 4 هزار نفر در تبلیغ معارف دینی تلاش کرد و رسالت عظیمی را در تبیین مکتب تشیع عهده‌دار بود و حتی بسیاری از علمای اهل سنت نیز از منبع عظیم علمی این امام همام بهره مند بودند.

وی پاسخگوئی به شبهات را یکی دیگر از رسالت‌های مهم امام صادق(ع) دانست و عنوان کرد: متاسفانه در زمان امامت این امام بزرگوار برخی از خرافه‌ها و افکار انحرافی، اسلام را تهدید می‌کرد که در این باره امام صادق (ع) پاسخگوی بسیاری از شبهات و سوالات در راستای آگاه بخشی به جامعه بود.

ممدوحی خاطرنشان کرد: خرافه و جهل مانع از درک حقیقت می‌شد و امام صادق(ع) با وجود همه مشقاتی که در مواجه با دستگاه جبار متحمل می‌شدند دست از تلاش علمی و پاسخگوئی به شبهات برنمی‌داشت.

وی وجود احادیث از امام صادق(ع) را یکی از منابع ارزشمند برشمرد و گفت: روایات و احادیث بر جای مانده از امام صادق(ع) در زمان حال نیز به بسیاری از سوالات پاسخ می‌دهد که این منابع ارزشمند، گنجینه‌ای است که باید آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مباحثه‌های علمی امام صادق(ص) بسیاری از ابعاد دین مبین اسلام و معارف مکتب تشیع را برای جامعه روشن می‌ساخت و به واقع ایشان یک شخصیت علمی برجسته‌ای به شمار می‌رفتند.

وی در پایان گفت: وظیفه شیعیان در حفظ مکتب ارزشمند شیعه بسیار سنگین است و باید با مطالعه دقیق زندگی با سیره و شخصیت امام صادق(ع) به خوبی آشنا شویم و سخنان با ارزش ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین