عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
مراسم تکریم دانشگاهیان از «سیدکمال طباطبایی» پیرغلام اهل بیت عصمت و طهارت با حضور مصطفی خرسندی رئیس خانه مداحان و علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
عقیق:مراسم تکریم و بزرگداشت پیرغلام اهل بیت عصمت و طهارت «سیدکمال طباطبایی» شب گذشته به همت مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه 18 برگزار شد و از مداحان حسین یزدانی‌فر و علیرضا یادگار نیز با لوح تقدیر و تندیس قدردانی به عمل آمد.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: عالم شیعه سوگوار پایه‌گذار فقه اسلامی و به خصوص فقه شیعه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش امام صادق(ع) در باب جز کردن احکام، کلیات اسلام و شریعت مقدس چیزی است که همگان بدان معترفند و زبانزد شیعه و سنی است.

وی ادامه داد: آنچه راجع به امام صادق(ع) شنیده‌ایم، هم شاگردان فراوان و پیوسته ایشانند که بعدها در بلاد پخش شده و اسلام اصیل را منتشر کرده‌اند.

محجوب تصریح کرد: در این شب که شب شهادت امام جعفر صادق(ع) است، باید گفت که شیعه شهادت را همواره اساس پایداری و استحکام می‌داند و شیعه در باب شهادت، شهادت را اعتلا و مأخذ امامت می‌داند.

وی در ادامه به همایش تکریم مداحان و بزرگداشت پیرغلام اهل بیت عصمت و طهارت سیدکمال طباطبایی اشاره داشت و افزود: در این شب از عزیزی یاد می‌کنیم که شعر، گفتار و کلام نقض مدیون اوست؛ یعنی جناب آقای طباطبایی و این مجلس برای بزرگداشت ایشان برگزار شده است.

محجوب خاطرنشان کرد: کسانی که پیام، کلام، گفتار و نوشته دارند از خاطره‌ها پاک نمی‌شوند و شاهد زنده‌اند، چرا که در رسای امامت و ولایت گام برمی‌دارند.

در ادامه مراسم مصطفی خرسندی رئیس جامعه مداحان کشور با بیان آنکه افتخار ما نوکری است، گفت: همیشه برای من رفتار حاج آقا طباطبایی درس بود، چرا که همیشه صفا و صمیمیتی بین ایشان و فرزندانشان می‌دیدم و از این رابطه لذت می‌بردم.

موسی طباطبایی فرزند مرحوم سیدکمال طباطبایی نیز با تشکر از مرکز علمی کاربردی خانه کارگر به دلیل برگزاری این همایش، در ادامه گوشه‌ای از شرح حال پدر و ویژگی‌هایوی را نقل کردند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین