عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
رئیس سازمان دارالقرآن کشور عنوان کرد:
رئیس سازمان دارالقرآن کشور از فعالیت بیش از 6 هزار موسسه و خانه قرآنی در استان‌های سراسر کشور خبر داد.
عقیق:مهدی قره‌شیخ‌لو در آیین بهره‌برداری از مجتمع قرآنی سفینة‌النجاه اراک اظهار داشت: هم اکنون بیش از شش هزار موسسه و خانه قرآنی در کشور وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 500 موسسه در نقاط شهری و مابقی در نقاط روستایی است.

وی تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ این خانه‌ها و موسسات به عنوان مهم‌ترین اولویت سازمان دارالقرآن کشور مطرح است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان داشت: سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان گسترده‌ترین شبکه قرآنی کشور برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی را در زمینه امور قرآنی در سطح کشور انجام می‌دهد که برگزاری بیش از 300 هزار دوره آموزشی شامل دوره‌های عمومی، متوسطه و تخصصی با شرکت حدود10 میلیون نفر، برگزاری بیش از شش هزار برنامه تبلیغی و ترویجی، صدور مجوز چاپ برای یک میلیون و 700 هزار قرآن، انتشار سه هزار نشریه و نرم‌افزار قرآنی و حمایت نقدی از موسسات قرآنی و... بخشی از این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

قره‌شیخ‌لو با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین خواسته‌های مقام معظم رهبری است، ادامه داد: همه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند برای تحقق این خواسته مقام معظم رهبری تلاش کرده و ترویج فرهنگ را اولویت اصلی خود قرار دهند.

وی واگذاری فعالیت‌های قرآنی به مردم را از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی سازمان دارالقرآن کشور عنوان کرد و بیان داشت: فراهم ‌سازی بستر لازم برای حضور مردم در فعالیت‌های قرآنی وظیفه بسیار مهمی است، که این سازمان نگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: متاسفانه اعتباراتی که به فعالیت‌های قرآنی اختصاص می‌یابد، بسیار محدود است، این در حالی است که ما باید برای تبلیغ دین و اسلام بیش از این‌ها هزینه کنیم.

قره‌شیخ‌لو گفت: مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی امری ضروری است که باید به آن پرداخته شود.

در سفر یک روزه رئیس سازمان دارالقرآن کشور به استان مرکزی فاز دوم موسسه دارالقرآن کریم سفینة‌النجاه اراک در فضای حدود 250 متر مربع با شش کلاس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شرکت در همایش شهرداران سراسر استان و دیدار با نماینده ولی فقیه از دیگر برنامه‌های سفر قره‌شیخ‌لو به استان مرکزی است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین