عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
شبکه های رادیویی طی ویژه برنامه هایی به بیان معارف امام جعفر صادق (علیه السلام) در سالروز شهادت آن امام بزرگوار می پردازند.
عقیق: طبق اعلام برنامه های صورت گرفته شرح برنامه های شبکه های رادیویی به شرح زیر است:
ویژه برنامه های شهادت امام جعفر صادق (ع) از رادیو تهران
شبکه رادیویی تهران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیهم السلام ویژه برنامه های گام ها انتظار، شریعت و آوای نور را تقدیم شنوندگان می کند.
به گزارش روابط عمومی رادیو تهران؛ ویژه برنامه های متعددی به مناسبت شهادت پیشوای ششم مسلمانان از رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می شود.
"گام های انتظاری" کاری از گروه معارف و تربیت است که جمعه از ساعت 9 تا 11 روی آنتن می رود، مناجات های امام صادق (ع) درباره امام زمان (عج)، برکات امام، مهدویت و موعود امام زمان (عج) از دیگر بخش های این برنامه است.
بخشی با عنوان "فانوس" تدارک دیده شده است که با موضوع احادیث و آیات روایت می شود، حجت الاسلام پویا با موضوع سیری در کتاب پیشوای صادق، پیرامون کتاب توضیحاتی را ارائه می کند.
ساناز باقری تهیه کننده، تیمور کوشکی گوینده، حجت الاسلام سید رضا هاشمی گلپایگانی و پویا کارشناس مذهبی و حمیرا نجفی هماهنگی با این برنامه همکاری دارند.
ویژه برنامه "شریعت" جمعه از ساعت 18:30 تا 20 به موضوع تبیین پیدایش تشیع اختصاص دارد و به شبهاتی که در فضای مجازی علیه شیعه وجود دارد، پاسخ می دهد.
رضا قربانی تهیه کننده، فاطمه نصرآبادی گوینده، دکتر شهریار ضیاء آذری کارشناس، حجت الاسلام پویا کارشناس مذهبی در این برنامه همراه شنوندگان هستند.
مخاطبان می توانند سروده های مناسبتی خود را پنجشنبه از ساعت 13 و 30 از برنامه "آوای نور" موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوند.
از دیگر برنامه ها می توان به "روشنا" و "مفتاح" اشاره کرد.
باغ دانایی دررادیو جوان
باغ دانایی عنوان ویژه برنامه ای ازگروه جوان وفرهنگ است که به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع) پنج شنبه ۳۰ مرداد درساعت ۲۰:۳۰ از شبکه جوان پخش می شود.
باغ دانایی به بیان سجایای اخلاقی حضرت امام جعفرصادق (ع) ،اوضاع آغاز دوران امامت حضرت ،نقش امام جعفر صادق (ع) درایجاد جنبش فرهنگی وشهادت ایشان می پردازد.
این برنامه پنج شنبه 30 مرداد ساعت 20:30 ازرادیو جوان پخش می شود.
گفتنی است عوامل برنامه بدین شرح اند: تهیه کننده: زهرا عبدالله زاده، نویسنده: زینت صالح پور،گزارشگر: میثم تفرشی، کارشناس مذهبی حجت السلام اصغررجبی استاد دانشگاه،راوی: سجاد شهرآبی، گوینده: فاطمه صداقتی، صداربردار: هادی ابوالفضلی
ویژه برنامه رادیو ندای اسلام در سالروز شهادت امام صادق (ع)
کانال ندای اسلام (رادیویی در جهت بسط معارف ناب اسلامی و شیعی به زبان انگلیسی) در سالروز شهادت امام صادق ع برنامه ای ویژه را برای شنوندگان خود آماده کرده است.

برنامه "راستین "The Truthful عنوان ویژه برنامه ای است که به همین مناسبت در این ایام و به مدت 30 دقیقه از این کانال پخش می شود.
این برنامه با ساختاری متفاوت و استفاده از بخشهای مختلفی چون بیان روایاتی از امام، بخش های کارشناسی، نوحه خوانی تلاش کرده است تا گوشه هایی از زندگی این امام گرانقدر و نقش امام در احیای آیین تشیع را تبیین کرده و جایگاه بالای علمی امام را با معرفی برخی از شاگردان بزرگ ایشان برای مسلمانان معرفی سازد.
در این برنامه همچنین شرایط سیاسی- اجتماعی زمان امام برای شنوندگان تبیین شد می شود. کارشناسی این برنامه 30 دقیقه ای که در روز 31 شهریور از ساعت 11:30 پخش می شود بر عهده حجت الاسلام اسامه العطار مبلغ از کشور انگلستان و دکتر فخر روحانی عضو هیئت علمی دانشگاه قم بوده و تهیه کننده این برنامه خوش ساخت آقای عطایی می باشد.
همچنین در این روز برنامه 10 دقیقه ای حدیث روز با کارشناسی حجت الاسلام طاهر رضا جعفر به بیان روایتی گهربار از این امام همام پرداخته است.
پخش رادیو ندای اسلام:
1 سایت اینترنتی رادیو به آدرس www.coiradio.com
2 آنتن های دیجیتال خانگی Set Up Box
معرفت‌شناسی جهان آخرت در کلام صادق آل محمد (ص) در رادیو معارف
رادیو معارف در ویژه برنامه در سوگ افتاب به بیان پیام امام جعفر صادق (علیه السلام) به عبدالله بن جندب می پردازد
به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، همزمان با روز شهادت ششمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) ویژه برنامه «در سوگ آفتاب» به روی آنتن می‌رود.
حجت الاسلام و المسلمین ضیایی کارشناس در حوزه سیره اهل‌بیت علیهم السلام در این برنامه به بیان زندگی سالم در آموزه‌های امام صادق (علیه السلام) بر اساس آموزه‌های موجود در پیام آن امام همام به عبد الله بن جندب می‌پردازد.
نگاه معرفت شناسانه به جهان آخرت، درخواست آرامش و سکینه از خداوند، حسابگری از اعمال شخصی، تقویت مقام خوف و رجا در خود، دوری از جهل و نادانی، طلب مغفرت و تساهل با گناهکاران شیعه از جمله محورهایی است که در این پیام مطرح شده است.
لازم به ذکر است عبدالله بن جندب از علمای بزرگ شیعه و راویان پارسا ومورد اطمینان در سده دوم هجری و از یاران امام صادق، امام کاظم و امام رضا (علیهم السلام) بوده و نزد ایشان از مقام و منزلتی رفیع برخوردار بوده است.
ویژه برنامه «در سوگ آفتاب» کاری از گروه معارف و علوم اهل بیت (علیهم السلام) به تهیه و سردبیری حمید علیخانی و اجرای مجید گلشیری جمعه 31 مرداد ساعت 8:35 تقدیم شنوندگان معارف جو می‌شود.
شیوه های صحیح تبلیغ دین را در رادیو معارف
رادیو معارف در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) به تبیین شیوه های صحیح تبلیغ دین می پردازد.
به گزارش رادیو معارف، برنامه «ستاره بقیع» همزمان با شب شهادت ششمین ستاره آسمان امامت و ولایت با هدف تبیین شیوه های صحیح تبلیغ دین و تقویت روحیه جهادی در مدیریت فرهنگی جامعه دینی پخش می شود.
در این برنامه حجت الاسلام حسین ملا نوری علاوه بر تبیین سیره و سبک امام صادق(ع) در تبلیغ دین به موضوع هایی همچون اعزام نیروهای متخصص به علوم مختلف برای تبلیغ دین، نوع مراوده امام ششم(ع) با جریان های فکری فاصله دار با مکتب اهل بیت(ع) و جریان های انحرافی درون شیعه وعدم بهره گیری از تکفیر در تبلیغ دین می پردازد.
برنامه «ستاره بقیع»، کاری از گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) پنجشنبه از ساعت 21 و 15 دقیقه پخش می شود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین