عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج اعلام کرد:
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از اعزام زائران حج تمتع از ۱۹ ایستگاه پروازی کشور خبر داد و گفت: نخستین گروه زائران ایرانی ۱۴ شهریور به سرزمین وحی اعزام می شوند.
عقیق:حسن سرخوش، مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از اعزام نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع در 14 شهریورماه از فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

وی گفت: اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، 10 شهریور ماه رأس ساعت 3:30 دقیقه بامداد انجام می‌گیرد و نخستین گروه از زائران نیز 14 شهریور ماه ساعت 8:20 دقیقه صبح با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام زائران از 19 ایستگاه پروازی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: 50 درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.

سرخوش خاطرنشان کرد: اعزام زائران مدینه قبل از 14 شهریورماه شروع می‌شود و تا 30 شهریورماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از 25 شهریورماه شروع و تا 6 مهرماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه 50 درصد زائران مدینه قبل و 50 درصد نیز مدینه بعد هستند، گفت: کلیه پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می‌شود.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مجموع 190 عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت 64 هزار زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی و جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

اعزام حاجیان شش استان از فرودگاه امام خمینی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز پرواز حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: در این زمینه جلسات متعدد کارشناسی برگزار شده و هم اکنون نیز هیأتی از سامان حج و زیارت در فرودگاه امام حضور دارند و روند اجرایی پروازها و آماده شدن آن را پیگیری می‌کنند.

سرخوش افزود: زائران شش استان، قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و تهران از ایستگاه پروازی تهران (فرودگاه امام خمینی) به عربستان اعزام می شوند و برنامه‌ریزی زائران تهرانی می بایست به گونه ای انجام شود که بدرقه آنها در داخل شهر صورت گیرد.
وی مشایعت کنندگان حجاج را به عدم حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) توصیه کرد و گفت: جایی برای بدرقه در فرودگاه امام خمینی (ره) تدارک دیده نشده است تا مراجعه زیادی به این فرودگاه انجام نشود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: براساس تفاهمات صورت گرفته و طی دستورالعملی که به استانها از جمله تهران ارسال شده است مشایعت و بدرقه زائران تهرانی از داخل شهر صورت می‌گیرد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین