عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: هفته جهانی مساجد تذکری به مسلمان جهان برای وحدت آفرینی در راستای رفع مشکلات آنهاست.
عقیق:حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در اصفهان در آستانه 30مرداد روزجهانی مساجد اظهار داشت: 30 مردادماه مطابق با 21 آگوست، صهیونیست ها مسجدالاقصی را آتش زدند و با پیشنهاد ایران به سازمان کنفرانس اسلامی این روز با نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

وی افزود: این نامگذاری بدان دلیل است که جهان اسلام با  اشتراکاتی همچون قبله واحد و کتاب، پروردگار و پیامبر واحد  بتواند ظرفیت های خود را در دنیا به خوبی بشناسد و از مسایل اختلافی بپردازند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به اینکه مسجد کانونی است که تمامی این اشتراکات در آن جمع است، بیان داشت: این ظرفیت ها بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان رادر کنار یکدیگر قرار داده است و با این فلسفه می توان گفت که هفته جهانی مساجد تذکری به مسلمان جهان برای وحدت آفرینی در راستای رفع مشکلات آنهاست.

وی با اشاره به استفاده درست ظرفیت های مساجد در کشور ایران ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس ارزش هایی آغاز شد و می توان گفت؛ یکی از برترین مکان هایی که توانسته این ارزش ها را به درستی درک و حفظ کند و همانند برخی ارگان ها با فراز و نشیب های زمانه از مسیر اصلی خارج نشود مساجد و کانون های مساجد هستند.

حجت الاسلام صالحیان تاکید کرد: بچه های مسجد یکی از ارکان اصلی شکل دهنده انقلاب اسلامی ایران بودند و در طول 8 سال دفاع مقدس نیز این مکان پایگاه ثابت ترغیب مردم، ثبت نان و اعزام آنها به جبهه های حق علیه باطل بوده است.

وی ، در شرایط کنونی تهدید و تحریم، بار اصلی روشنگری ها را بر دوش  کانون مساجد و اهالی آن دانست و گفت: فردِ مسجدی کسی است که بار اصلی زندگی  مسایل جامعه و انقلاب را  مدیریت جهانی می کند و زندگی بر مبنای اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان اذعان داشت: در دنیا کنونی هر کس به فکر خویشتن است و راه و روش خاصی در پیش گرفته و اگر گاهی برخی افراد با حرکت در راه ناصواب در جامعه نیز تاثیر نامطلوب می گذارند  به دلیل آن است که از صراط مستقیم خارج شده و به دست اندازها گام می گذارند.

وی افزود: این در حالی است که فرد مسجدی کسی است که به فرهنگ خود دین و ارزش های انقلاب توجه ویژه ای دارد و در راستای مبارزه با شبیخون های فرهنگی فعالیت می کند.

حجت الاسلام صالحیان گفت: خداوند  در قرآن کریم وعده داده است " افرادی که در راه خداوند استقامت بورزند  ملائک بر آنها نازل شده و آنها را مورد لطف قرار می دهند" و این مطلب درباره اهالی مساجد نیز صدق می کند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین