عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
در مراسم سالگرد شهید باغبانی عنوان شد؛
عقیق: مراسم سالگرد شهادت هادی باغبانی مستندساز مرکز مستند حقیقت عصر دیروز در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام کریمیان رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، محمدمهدی سیار، سیدعلی فاطمی مستند ساز، خانواده شهید باغبانی و جمعی از اهالی هنر برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این مراسم گفت: اوایل انقلاب نهضت آزادی به عنوان ستون پنجم دشمن و حزب بعث عمل کرد آنها نفوذی دشمن در جبهه خودی بودند. افرادی که در ابتدای انقلاب حکومت را در دست گرفته بودند بلایی برسر ملت آوردند که همیشه مورد ترد و لعن مردم ایران باشند. نهضت آزادی یک گروه خاص نیست بلکه آنها جریان گرایش به غرب و لیبرال دموکراسی هستند که هم اکنون نیز در جامعه وجود دارند.

وی افزود: ما نباید سادگی کنیم و باید دشمن را یکپارچه ببینیم اگر بتوانیم ریشه‌های دشمن را در داخل کشور از بین ببریم مظلومان خط مقدم جبهه حق علیه باطل بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

پناهیان خاطرنشان کرد: امام در سالهای آخر زندگی‌شان 10 بار از کلمه لیبرال در سخنرانی‌هایشان صحبت کردند که در صحیفه ایشان موجود است امام تنها یک بار قبل از انقلاب از این کلمه در سخنرانی‌هایشان استفاده کرده بودند و باقی آنها پس از پذیرش قطعنامه بود. در تمام این 10 مرتبه منظورشان از لیبرال‌ها، غرب زده‌ها بودند. همچنین در کنار کلمه لیبرال‌ها از منافقین استفاده کرده بودند و در یک مورد تدکید کرده بودند منظور از منافقین کسانی هستند که سر پسری را در کنار سفره افطار جلوی پدرش می‌کشند. ایشان جنایت داعشی مآبی از منافقین ترسیم کردند و با به کار بردن لیبرال‌ها در کنار منافقین به ما آموختند که غرب زده ها و تکفیری‌ها یکی هستند. و این سادگی است که باور کنیم وحشی گری تنها منحصر به تکفیری‌ها هست و منصوب به غرب زده‌ها نیست.

 وی گفت: ملت ایران در تشییع شهدای کردستان در اول انقلاب و شهدای اول جنگ همواره شعار مرگ بر لیبرال می‌دادند که در آغاز منظورشان نهضت آزادی و بعد از آن بنی صدر بود. مردم ما در تشییع شهید باغبانی هم باید همین شعار را بدهند زیرا هنوز غرب زدگان در بین ما وجود دارند ما باید در قضیه غزه تکلیف خود را با لیبرال‌ها مشخص کنیم کسانی که 8 سال دولت در دستشان بود و در حاشیه دولت حرف از غرب گرایی می‌زدند، انها خودشان شریک خون شهدا هستند.

پناهیان خطاب به اهالی رسانه گفت: شما باید در دوجبهه بجنگید اینکه تیمی بسازیم که تکفیری‌ها را محکوم می‌کند اما در آن لیبرال دموکراسی محکوم نشود خیانت به شهداست. نغمه‌های غرب گرایی باید از جامعه پاک شود.اگرکسانی توسط تکفیری‌ها به شهادت می‌رسند نتیجه وجود لیبرال منش‌ها در حکومت اسلامی است. اگر آنها نبودند می‌توانستیم قدرتمند تر از حال جلوگی تکفیری‌ها بایستیم امام در آخرین فریادهای خود می‌خواستند بگویند تکفیری‌ها و لیبرال‌ها یکی هستند.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا چندی پیش گفت: تکفیری‌ها را خودشان راه انداختند. ما نباید درگیر الفاظ باشیم پیش از این همین جنایات منافقین و با حمایت لیبرال منش‌ها در خیابان‌های ایران انجام می‌شد حاصل لیبرال منشی چیزی جز دیر رسیدن به مدینه فاضله‌ای که درنظر داریم نیست.

پناهیان تأکید کرد: من از حوزه هنری و نهادهای انقلابی و نه از نهادهای دولتی که در مواقع مختلف درگیر تفکر لیبرالی بودند می‌پرسم که شما چقدر در راه پاک کردن این تفکر قدم برداشتید. خون شهیدان ما و شهید باغبانی تازه است، هنوز جنگ در منطقه شهادت شهید باغبانی ادامه دارد کسی نمی‌تواند حساب این شهید را از دو هزار و 500 کودکی که سرشان به جرم گرایش به اهل بیت بریده شد جدا کنند.

وی تأکید کرد: امام می‌گویند اگر مسئولین نمی‌توانند اساتید ضد انقلاب را بیرون کنند دانشجویان انقلابی خودشان دست به کار شوند و این کار را انجام دهند همچنین ایشان خطاب به هنرمندان می‌گویند وظیفه شما نمایان کردن جنایات و افشا کردن نظام زالوصفت استکبار است.

پناهیان گفت: نفرین برکسانی که فکر می‌کنند حرف‌های من از یک جناح و گروه است این خیانت است که کسی فکر کند این حرف‌ها را در زمان یک دولت می‌زنم و پیش از این در دولت‌های دیگر نمی‌گفتم. سخنان من فقط مربوط به یک نهاد و وزارت نیست از همین حوزه هنری می‌پرسم در سال پیش چه تعداد از فیلم‌های شما مربوط به سربریدن مسلمانان در جهان بود. باید دست کسانی که با کارهای هنری به داد مظلومان می‌رسد را بوسید. تاکنون مستندهای زیادی در مورد سوریه ساخته شده است. اما فیلم سینمایی نه برای تبدیل مستند به فیلم سینمایی باید یک جریان در هنرمندان شکل گیرد اما این سیر در هنرمندان کشور کند است و اصلا دیگر دیده نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: بعد از شهدا خیری در زندگی نیست آنقدر به زندگی نچسبید علیه غرب زده‌ها و تکفیری‌ها قیام کنید. غرب زده‌ها ستون پنجم دشمن و همدست غافلان غزه هستند. از افشای آنها خودداری نکنید آنها روسیاه تر از این حرف‌ها هستند.آنها به شومی داعشی‌ها هستند و هیچ فرقی با آنها نمی‌کنند. افراطی‌ها و تفریطی‌ها  هیچ فرقی با هم ندارند هردو دولبه قیچی برای بریدن خط مستقیم اسلام هستند.

پناهیان ادامه داد: فرصت غزه در حال از دست رفتن است. فرصت دفاع مقدس از دست ما رفت و ما با غرب زده ها تصویه نکردیم بلافاصله بعد از جنگ غرب زده‌ها دم درآوردند این غربی‌ها در سوریه جنایت کردند ولی ما هنوز با آنها تصویه نکردیم. و با این حال فرزندان ما باید در اموزش و پرورش درسهای غربی بخوانند تا ما به آنها مدرک دهیم.

وی گفت: حضرت زینب(س) وقتی در کوفه سخنرانی می‌کرد می‌دید که همه مردم در حال گریه کردن هستند او خطاب به مردم گفت « پس چه کسانی بودند که خانواده ما را در کربلا به شهادت رساندند قاتلان پشت گریه‌ها پنهان می‌شوند». دوربین‌ها را به دست بگیرید و زبان‌ها را کار بیاندازید و آنها را افشا کنید.

پناهیان در پایان گفت: ما جنگ طلب نیستیم بلکه صلح طلب هستیم این دشمنان هستند که باعث شدند ما انقلابی شویم آنها بودند که ما را از خانه خود بیرون آوردند.

در ادامه این مراسم سیدعلی فاطمی مستندساز و از همکاران شهید باغبانی با ذکر خاطراتی از این شهید گفت: ما در خصوص سوریه کم کار کردیم و تنها 50 مستند ساختیم که آن هم سه الی شش بار از تلویزیون پخش شد. خیلی از افراد این فیلم ها را ندیدند اما آنهایی که دیدند همواره سوالشان از ما این بود که آیا واقعا در سوریه این اتفاقات دارد رخ می‌دهد باغبانی برای این شهید شد که حقایق سوریه را نشان دهد.

در این مراسم محمدمهدی سیاری نیز به شعرخوانی پرداخت و کلیپی از حامد زمانی پخش شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین