عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
برزین ضرغامی اعلام کرد
دبیر دومین جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط رضوی گفت: تاکنون ۸۰۰ اثر توسط اهالی قلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است و احتمال می‌رود این تعداد به دو برابر برسد.
عقیق:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: امسال برای دومین سال است که موضوع خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط با محوریت پرداختن به ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) را برگزار می‌کنیم.

برزین ضرغامی افزود: تیتر و لید، سرمقاله، گزارش، مقاله، عکس و گفت‌وگو بخش‌های مختلف این جشنواره‌اند. علاقه‌مندان باید آثار خود در بازه زمانی هفدهم شهریور پارسال تاکنون را به دبیرخانه ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا پانزدهم مرداد بود اما این تاریخ تا سوم شهریور تمدید شد.

به گفته وی شرایط ارسال آثار در فراخوان جشنواره در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد تهران به نشانی ir.gov.farhang.tehran قابل دسترسی است.

ضرغامی در پایان گفت: در هر  بخش سه برگزیده خواهیم داشت که در بخش‌های تیر و لید، گفت‌وگو، گزارش و عکس نفرات اول تا سوم به ترتیب، 500، 400 و 300 هزار تومان هدیه دریافت می‌کنند. در بخش‌های مقاله و سرمقاله نیز این مبالغ 800، 600 و 400 هزار تومان است. تندیس جشنواره و لوح تقدیر نیز به تمام برگزیدگان اهدا می‌شود.

 

* آثار رسیده به جشنواره دوبیتی‌سرایان رضوی از 1600 اثر گذشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعلام کرد: تعداد آثار رسیده به جشنواره سراسری دو بیتی سرایان رضوی با شرکت 140 شاعر از سراسر کشور از مرز 1600 اثر گذشت.

فاضل عبادی با بیان این خبر افزود: داوران این جشنواره متشکل از بیژن ارژن، میر هاشم میری و سید مهدی موسوی در حال داوری آثار ارسالی به دبیرخانه هستند و اسامی برگزیدگان را روز یکم شهریور ماه اعلام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره امسال برای نهمین سال متوالی در استان همدان با عنوان جشنواره دوبیتی سرایان رضوی برگزار می‌شود.

 

* 102 مقاله به همایش بزرگداشت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) رسید

دبیر همایش سراسری پژوهشی بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) از  ارسال 102 مقاله از 93 شرکت‌کننده به دبیرخانه اولین همایش سراسری پژوهشی بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) خبر داد و گفت:معاون اول قوه قضاییه در اختتامیه همایش حضور می یابد.

احمد محبی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: اولین همایش سراسری پژوهشی بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با گستره ملی همزمان با هفته کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: حجت‌الاسلام دکتر زنجانی، حجت‌الاسلام دکتر شهاب، دکتر دیّانی، دکتر زهرا علیزاده بیرجندی و دکتر حمیدرضا وردی داوری آثار رسیده به همایش مذکور را برعهده دارند.

 

* طرح «با کریمان تا کرامت» برگزار می‌شود

مرتضی طاهریان، دبیر اجرایی شورای هماهنگی جشن های مردمی بزرگداشت دهه کرامت، از اجرای طرح «با کریمان تا کرامت» در آستانه دهه کرامت خبر داد و گفت: از آنجایی که از اول تا یازدهم ذی القعده (ششم تا شانزدهم شهریور ۱۳۹۳) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده، لذا برای آماده‌سازی فضای عمومی جامعه و ورود آگاهانه و پر شور به این دهه به دستگاه‌های عضو در در شورا پیشنهاد  شده در آستانه دهه کرامت این طرح را در سطح کشور اجرا کنند.

وی زمان اجرای طرح را از شنبه اول شهریور ماه 1393 تا چهارشنبه پنجم شهریور عنوان کرد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین