عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کتاب «چگونه منبر برویم؟» نوشته حجت‌الاسلام عباس بسی‌خاسته در خوزستان چاپ و منتشر شد.
عقیق:نویسنده کتاب «چگونه منبر برویم؟» در قالب هشت پله افزون بر بیان آداب و رسوم منبر رفتن به مواردی که مربوط به فن بیان و آئین سخنوری است نیز اشاراتی کرده است، با آوردن ابیاتی از شاعران متقدم در دوره‌های گوناگون اهمیت سخن و سخنرانی را تبیین و تشریح کرده است.

مقدمه سخنرانی را به اندازه نیاز بیان کنید، چرا برخی سخنران‌ها اضطراب دارند؟ دقیق و مستند سخن بگویید، از سخنرانی سریع و بدون مکث پرهیز کنید، همیشه آماده گرفتن تصمیم هوشمندانه باشید، القاب و عناوین افراد را به میزان شأن آنان بیان کنید، نگاه خود را بین مخاطبان تقسیم کنید، سعی کنید به وقت دیگران احترام بگذارید و... از جمله مواردی هستند که نویسنده کتاب «چگونه منبر برویم؟» به آنها پرداخته است.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، در قسمتی از تقریظ خود بر این کتاب آورده است: «توفیق الهی و عنایت ربانی شامل فاضل محترم و خطیب موفق حجت‌الاسلام شیخ عباس بسی خاسته شد که کتاب سودمند «چگونه منبر برویم» را به سبک جدید و اسلوب بدیع در موضوع منبر به رشته تحریر درآورند که برای عموم اهل مطالعه و علی‌الخصوص خدمتگزاران به منبر حسینی مفید است».

همچنین ناشر کتاب در بخشی از مقدمه‌‌اش بر این اثر نوشته است: «کتاب حاضر حاصل تلاش جناب حجت‌الاسلام و المسلمین عباس بسی‌خاسته و مانند بسیاری از کتاب‌های تحقیقی، آن شامل دو بخش تحقیقات میدانی، یعنی تجارب، دیده‌ها و شنیده‌های ایشان بوده و بخش دیگر حاصل تحقیقات در متون و کتاب‌های پیشینیان است که به آنها تحقیات کتابخانه‌ای می‌گوییم. مؤلف محترم به‌خوبی از عهده این دو مهم برآمده است، ویژگی برجسته این کتاب در آن است که تحقیقات میدانی و تجربیات ایشان کاملاً بر مطالب وام گرفته از کتاب‌های سلف که لازمه تألیف و تدوین است، می‌چربد، راهکارهای ملموس و عملی ایشان علاوه بر این‌که راهنمای خوبی برای پویندگان این راه خواهد بود آیندگان نیز آنها را در کتاب‌های خود خواهند نگاشت».

کتاب «چگونه منبر برویم؟» نوشته حجت‌الاسلام عباس بسی‌خاسته را انتشارات معتبر در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 50 هزار ریال روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

یادآور می‌شود، از این نویسنده پیش‌تر کتاب‌های «تحفه المصائب فی همدردی با امام غائب(عج)»، «حکایت‌های من و بابام»، «گنجینه صدف»، «تحفه عشاق»، «تحفه درویش» و «تحفه نطنز» چاپ و منتشر شده است.

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین