عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
يكي از مديران موفق كاروانهاي حج تمتع در آذربايجان غربي به زائران توصيه كرد تا فرا رسيدن موسم حج، پياده روي را در اولويت فعاليت‌هاي روزانه خود قرار دهند.
عقیق:سهراب جليلي از مديران موفق كاروان حج در آذربايجان غربي با اشاره به در پيش بودن ايام حج تمتع ۹۳ برنامه‌هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري براي زائران را غني و بسيار كارآمد توصيف كرد.

وي در ادامه به بخشي از اين برنامه‌ها اشاره كرد و با بيان اينكه هر ۱۰ زائر به همراه يك سرگروه آموزشهاي لازم را پشت سر مي‌گذارند، گفت: زائران در ايران حداقل در مدت ۱۰ جلسه با مناسك، احكام و مسائل اجرايي حج آشنا مي‌شوند.

اين مدير موفق كاروان حج در اين زمينه به مديران كاروانها توصيه كرد كه ضمن رعايت نظم در كارها و تأكيد بر حضور و غياب زائران، از تاريخ اسلام بيشتر سخن گفته و اماكن زيارتي مكه و مدينه را با امكانات آموزشي همچون ماكت و پروژكتور بهتر به زائران آموزش دهند.

وي يكي از مشكلات پيش روي مديران كاروانها را سطح پايين سواد در زائران توصيف و تصريح كرد: متأسفانه بيشتر زائران حج تمتع از سواد برخوردار نيستند و همين عامل سبب شده كه مسؤوليت مديران در اين زمينه سنگين‌تر شود.

جليلي با اشاره به اينكه دوره‌هاي آموزشي از ارديبهشت ماه آغاز شده است، يادآور شد: بيشتر زائران حج تمتع امسال از سني بالاي ۶۰ سال برخوردار هستند كه در اين زمينه مناسب است سي دي‌هاي آموزشي را مرتب مشاهده كنند.

وي همچنين به زائران پيشنهاد كرد كه به وسيله پزشك كاروان و متخصصان مختلف معاينه شوند و با توجه به پياده روي حداقل ۵ كيلومتري منا و رمي جمرات، تا فرا رسيدن موسم حج، پياده روي را در اولويت فعاليت‌هاي روزانه خود قرار دهند.

اين مدير موفق كاروان حج مهمترين عامل موفقيت زائر در حج را به جا آوردن اعمال آن به طور صحيح دانست و در اين زمينه نيز به زائران توصيه كرد كه با شركت منظم در كلاسهاي آموزشي از سخنان مدير و روحاني كاروان به خوبي استفاده كنند.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین