عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
آیت‌الله سبحانی:
مرجع عالیقدر شیعه گفت: فرقه وهابیت سعی بر افترا زدن و تفسیر غلط علم خدا را در جهان اسلام دارد.
عقیق:آیت‌الله جعفر سبحانی در سلسله جلسات و مباحث اندیشه اسلامی که در محل حوزه علمیه سلیمانیه برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد به خالق در جهان اسلام نه تنها به تنهایی قابل پذیرایی برای فرد است بلکه در تمام ادیان خالق یکی بوده است و اعتراض به او باید در تمام جوامع یکی باشد.

وی افزود: در خالقیت خدا انسان باید معتقد باشد که خالق یکی است و وجود سالم او را درک کند و بداند غیر از خدا خلق دیگری وجود ندارد با این دیدگاه قرآن کریم معتقد است خالقیت مستقل از آن خداست چرا که دنیا، دنیای اسباب و مسببات است.

مرجع عالیقدر شیعه بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های اعتقاد به خدا و آفرینش او بحث اعتقاد به ربوبیت در خالقیت پروردگار است چرا که خداوند اول می‌آفریند و در طول جهان کارگردانی می‌کند، در سوره رعد آمده است که خداوند آسمان‌ها را بدون ستون برافراشت و این سندی بر خالقیت خداوند است.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: در ادامه همین موضوع ربوبیت پروردگار زمینه ادامه حیات است و در اداره جهان باید همراه با خالقیت پروردگار انسان تفکرات خود را جلو ببرد، ربوبیت یک خاصیت دارد و آن این است که خدا باید برای ما تعیین تکلیف کند و او مالک است.

مرجع عالیقدر شیعه با اشاره به اینکه توحید در عبادت یکی از مراحل سازنده ایمان است تأکید کرد: این مسئله مورد اتفاق همه انسان‌ها است، از عالم تا خاتم همه برای یک مطالب آمده است و آن اعتقاد و ایمان به وجود پروردگار است این را باید گفت که بشر در مقابل اجسام و حیوانات با صحبت‌هایی که عنوان شد در طول مسیر زندگی خود دچار اشتباه نشود.

وی بیان کرد: محمد عبدالوهاب یکی از سران وهابیت اشاره کرده است که مشرکان شرکشان در عبادت بوده است با این دیدگاه قرآن کریم در جواب وهابیت می‌فرماید نه تنها دچار مشکل بودند بلکه آن‌ها در مسیر ربوبیت دچار مشکل بوده‌اند و در طول تاریخ علم خدا سعی بر افترا زدن و تفسیر علم خدا را داشتند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام در جواب مشرکان فرمودند «الله مولانا و لا مولانکم» که اشاره بر این دارد من خالق شما و بت‌هایتان را به شما معرفی می‌کنم. باز در پیامی جالب در آیه 81 سوره مریم آمده است که عزت و ذلت در دست این فرقه است و 4 قرن است که این فرقه‌های گوناگون سعی بر این دارند که جهان را تحت سلطه خود قرار دهند.

مرجع عالیقدر شیعه با اشاره به اینکه اعتقاد به نبوت پیامبر مؤلفه ششم شناخت ایمان به خدا است اذعان کرد: اگر انسانی وجود داشته باشد که مراحل قبلی را بپذیرد و در کنار آن این مؤلفه را هم در دستور پذیرش خود قرار دهد مؤمن است چرا که شعار مسلمانان در اصل اول ظهور اسلام تا این است که در آن ظهور داریم «لا اله الله و محمد رسول‌الله» بوده است.

وی بیان داشت: مؤلفه هفتم در بحث ایمان به خدا این است که قرآن را کلام خدا بدانیم، در قرآن مجید دهها مورد وجود دارد که می‌گوید «قل هو الله احد» و خداوند می‌خواهد با این جمله بفرماید این جملات در این کتاب سخنان اوست و فرستاده او وظیفه تبلیغ این سخنان را در جامعه دارد چرا که رسالت پیامبر(ص) این مهم بود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: مؤلفه هشتم اعتقاد به معاد می‌باشد، قرآن مجید بیش از هزار آیه به طور مستقیم و غیرمستقیم درباره معاد دارد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین