عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
مداحی حاج حسین سازور در هیئت محبان المرتضی(ع)
همه عالم اسماء الهی است. یعنی همه عالم نشانه های خدا می باشد و نشان دهنده این است که ما خالقی داریم و از این نشانه ها پی به وجود خدا می بریم...

گزارش تصویری


عقیق: در آستانه سالروز شهادت امام صادق(ع) جلسه هفتگی هیئت محبان المرتضی (ع) یکشنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام محبی و مداحی حاج حسین سازور برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام محبی را بخوانید؛

_ خون بدون اینکه وارد قلب شود می تواند به تمام سلول ها برود ولی به اذن خدا باید خون وارد قلب شود و با یک پمپاژ کوچک خون اکسیژن دار که هم حاوی اکسیژن است و هم حاوی مواد مغذی به تمام سلول ها برود.

_ عالم را خداوند آفریده است و یک قلبی برای عالم گذاشته که امام و ولی عصر می باشند. از طریق قلب عالم انرژی و فیض به همه عالم می رسد.

_ بسم الله جار و مجرور ظرف است. یعنی به اسم الله ابتدا می کنم یا از اسم الله کمک می گیرم. لفظ جلاله خود خدا نیست ولی اسم خدا می باشد. اسم در لغت به معنای علامت و نشانه است. الله هم اسم و نشانه خدا می باشد. و زمانی که این اسم آورده می شود یاد خدا می افتیم.

_ همه عالم اسماء الهی است. یعنی همه عالم نشانه های خدا می باشد و نشان دهنده این است که ما خالقی داریم و از این نشانه ها پی به وجود خدا می بریم. همان طور که در سوره مبارکه اسراء به اسماء حسنی خدا اشاره شده است.

_ امام صادق(ع) با توجه به آیه ای در سوره مبارکه اسراء می فرماید که در تمام عالم نشانه ها و آیینه های تمام نمای خدا ما هستیم. خدا می فرماید که برای این که من را صدا بزنید به وسیله اسماء نیکوتر من را صدا کنید. و اسماء حسنی من را واسطه قرار دهید. اسم اکبر خدا، الله می باشد.  این اسماء حسنی و اسماء نیکوی خدا چهارده معصوم می باشند.که این اسماء وسیله هستند. و خدا این وسیله ها را قرار داده است.

 _در سوره حمد اشاره شده است که فقط تو را می پرستیم و فقط از تو استعانت می جوییم و ما را به راه راست هدایت کن. راه راست راه وسیله است. راه راست راهی است که صراط است و یکی است. راه راست راه کسانی است که خدا به آنها انعام کرده است. راه یهود و نصاری و راه کسانی که ولایت را قبول ندارند راه مغضوبین هستند. خداوند به کسانی نعمت داده است که اطاعت از خدا و رسول می کنند و نبیین و صدیقین و شهدا و صالحین هستند و با این افراد باید در این راه حرکت کرد و به خدا رسید.

_ یکی از صدیقین امام صادق علیه السلام می باشند. امام صادق فرصت مناسبی در درگیری سلسله بنی عباس و بنی امیه پیدا کرد و از این فرصت به نشر مکتب اهل بیت پرداخت و شاگردهای موفقی بین چهار تا دوازده سال در بین سی و پنج سال مدت امامتشان تربیت کردند. و بعد از این که سلسله بنی عباس محکم شد خلیفه عباسی که خدا لعنتش کند بعد از آزار و اذیت های بسیار ایشان را در روز بیست و پنجم شوال مسموم کردند و به شهادت رساندند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین