عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳
آیت‌الله سلیمانی در نشست مقدماتی کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری»:
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اسلام دین رحمت است و دین خشونت نیست؛ علما در برابر تعریف‌های بسیار زننده از اسلام مسئول هستند.
عقیق:آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در نشست‌ مقدماتی کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در زاهدان گفت: قرآن می‌گوید تکفیر ریشه در داخل دارد و خارج چه نقش‌آفرینی بکند و چه نکند زمینه ددمنشی دارد.

وی ادامه داد: همه ما موحد هستیم و می‎گوییم «قل هوالله احد» و هیچ‌کس را در کنار خدا و در عرض خدا نمی‌بینیم اما برخی به دنبال فتنه هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این‌که اسلام دین رحمت است و دین خشونت نیست، خطاب به علما عنوان کرد: شما رسالت دارید و در برابر این تعریف‌های بسیار زننده از اسلام مسئول هستید.

امام جمعه اهل سنت سراوان:

هیچ‌کس از اهل قبله را تکفیر نکنیم

امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در ادامه اظهار کرد: دین اسلام دین سلامتی، وحدت، الفت و دین تعاون و تکافل و دین پسندیده خداوند متعال است.

مولوی عبدالصمد ساداتی گفت: وقتی که می‌گوییم دین اسلام دین سلامتی است در خور دین اسلام، سلام است و در نخستین برخوردی که یک مسلمان با مسلمان دیگر دارد کلمه سلام را بر زبان می‌آورد و این خود دل‌های مسلمانان را به همدیگر پیوند می‌زند.

وی ادامه داد: امروز مشکلی که به وجود آمده در فهم اسلام است و احیاناً در عمل به اسلام است.

امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: امروز افراد زیادی هستند که اسلام را در یک طایفه یا منطقه و یا اندیشه‌های محدودی محدود می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: وقتی ما به نصوص قرآن مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که دایره اسلام بسیار وسیع است و در بردارنده همه حق و حقوق انسان است.

وی یادآور شد: نباید از حربه‌های تکفیر استفاده کنیم و همان‌طور که در قرآن آمده است هیچ‌کس از اهل قبله را تکفیر نکنیم.

امام جمعه اهل سنت سراوان خاطرنشان کرد: پیامبر در آخرین خطبه خود به اصحابش توصیه می‌کند که ریختن آبروی شما بر یکدیگر و ریختن خون شما بر یکدیگر حرام است و امروز ما مسئول هستیم که این را به گوش همه مسلمانان برسانیم که کسی که نماز بخواند و روزه بگیرد و رو به قبله بنشیند، مسلمان است.

این مسئول ادامه داد: تکفیر کردن فرد مسلمان کار بسیار نادرستی است و خیانت در حق اوست و کسانی که تکفیر می‎کنند جزوه افراد سرخورده و رانده از اجتماع است و می‌خواهد با این حربه جایگاهی برای خود پیدا کند.

وی عنوان کرد: گروهی به نام دفاع از اهل سنت و گروهی به نام دفاع از اهل‌بیت (ع) دیگران را تکفیر می‌کنند و پیامبر نیز آن‌ها را نفرین می‌کند.

ساداتی گفت: امروز کسانی هستند که در کشور ما نیز به دنبال فتنه هستند و افرادی که دست به قلم هستند باید مواظب باشند که سخنانی که غیر از ضربه زدن به اسلام کار دیگری نمی‌کنند را به مردم بشناسانند و در مقابل کسانی که به اسلام ضربه می‌زنند ایستادگی کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین