عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
سخنرانی حجت الاسلام عبدالملکی و روضه خوانی حاج سعید حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا
بعضی روایات کلیدی هستند مثل حدیث عنوان بصری، مرحوم میرزا علی آقا قاضی می فرمودند: هرکس علاقه مند به سیر و سلوک هست باید با حدیث عنوان بصری انس داشته باشد.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی و مداحی حاج سعید حدادیان، کربلایی محمد حسین حدادیان و کربلایی وحید یوسفی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام عبدالملکی را بخوانید؛

*بعضی روایات کلیدی هستند مثل حدیث عنوان بصری، مرحوم میرزا علی آقا قاضی می فرمودند: هرکس علاقه مند به سیر و سلوک هست باید با حدیث عنوان بصری انس داشته باشد.

*بعضی ها اعمال را اینگونه به دو دسته تقسیم می کنند، اول اعمالی که الان لذت دارد بعدا عقوبت دارد، دوم اعمالی که الان سختی کشیدن دارد اما بعد پاداش آن را خواهی گرفت، اعمال دنیایی از گروه اول است.

*پسر علامه امینی می گوید بعد از مرگ پدرم خواب دیدم امیرالمومنین آمده اند و به هرکسی به اندازه تلاش و مقام خود کوثر می دهد، انسان های بزرگی را دیدم که امیرالمومنین ذره ذره از جام کوثر به آنها می دهد پدر من هم در صف بود منتظر بودم که ببینم که به پدرم چقدر خواهد داد، وقتی نوبت به پدرم رسید امیرالمومنین بجای آنکه مقداری به او کوثر بدهد داخل حوض کوثر ایستاد و تند تند کوثر به پدرم  می پاشید.

*علامه امینی می فرماید: خدا نگذرد از مخالفین علی بن ابیطالب، میخواستم همه وقت و زندگی ام را بگذارم برای نوشتن کتاب در فضایل امیرالمومنین ولی اینقدر شبه افکنی کردند تا اینکه مجبور شدم تمام وقت خود را برای رد شبهات و اثبات بر حق بودن امیرالمومنین از کتب خودشان بگذارم.

*مرحوم نخودکی وقتی میرفت قبرستان تخت فولاد سر مزار استادش قبل از اینکه سر مزار استادش فاتحه بخواند سر قبر دیگری فاتحه میخواند و بعد از زیارت استاد دوباره سر همان قبر فاتحه میخواند، بعد از مدتها همراهان ایشان پرسیدند این چه کسی است که شما هر بار که به تخت فولاد می آیید دو بار سر مزار او فاتحه میخوانید؟ مرحوم نخودکی گفت : این قبر همسر استاد من است این خانوم به استاد ما گفته بود تو تمام وقتت پر است من میروم خانه مردم کلفتی میکنم و هزینه های معیشت زندگی را تامین میکنم شما طلبه هایی برای امرالمومنین تربیت کن، که یکی از آنها می شود مرحوم نخودکی.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین