عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
در واکنش به سخنان توهین آمیز نجفقلی حبیبی
روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهداست. آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمی‌فهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه، نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها حفظ کرده این مکتب را.
عقیق:هیأت رزمندگان اسلام در محکومیت اهانت به مقدسات دینی بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:



إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: ان لقتل الحسین علیه السلام حرارة فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.جامع احادیث الشیعه، ج ۱۲، ص .۵۵۶

قال الحسین علیه السلام: انا قتیل العبرة لا یذکرنی مؤمن الا بکی.

حسین بن علی علیه السلام فرمود: من کشته اشکم.هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آنکه (بخاطر مصیبتهایم) گریه می کند.بحار الانوار، ج ۴۴، ص .۲۷۹

قال الرضا علیه السلام: من کان یوم عاشورا یوم مصیبته و حزنه و بکائه جعل الله عز و جل یوم القیامة یوم فرحه و سروره.

امام رضا علیه السلام فرمود: هر کس که عاشورا، روز مصیبت و اندوه و گریه اش باشد، خداوند روز قیامت را برای او روز شادی و سرور قرار می دهد.بحار الانوار، ج ۴۴، ص .۲۸۴

هنوز سی و پنج سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری آن یار سفر کرده، امام شهدا و ملت عظیم الشان ایران امام خمینی (ره) نگذشته است.

در محرم‌الحرام سال ۱۳۵۷ حسین زمانه آمده بود تا یزیدیان را از پای در آورد و این‌ بار پیروزی ظاهری و باطنی هر دو نصیب پیروان حسین علیه‌السلام گردید.

چه زیبا شناخته بود رهبر کبیر انقلاب اسلامی فکرهای آلوده و منحرف را و برای اینکه در آینده افرادی حتی با سابقه انقلابی و مدعی خط امام نتوانند به مبانی اعتقادی و ارزشهایی که این انقلاب را به پیروزی رساند خدشه ای وارد کنند فرمودند: "گریه کردن بر عزای امام حسین، زنده نگهداشتن نهضت و زنده نگهداشتن همین معنا که یک جمعیت کمی در مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد، دستوراست.
عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است.

روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهداست. آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمی‌فهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه، نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها حفظ کرده این مکتب را."

و به تاسی از پیر جماران، امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) فرمود :
"این‏جانب همه مردم – بخصوص جوانان – را به … گرم نگهداشتن مراسم عزادارى سالار شهیدان حسین‏ بن‏ على توصیه مى‏کنم.”

هیات رزمندگان اسلام با محکوم نمودن شدید اظهارات سخیف و اهانت آمیز آقای دکتر نجفقلی حبیبی در برنامه زنده ” دیروز، امروز، فردا ” از مسئولین قضایی تقاضامند است برای جلوگیری از اهانت بیشتر به ارزشهای اسلامی و انقلابی مسلمین ایران و جهان با اینگونه افراد برابر قوانین برخورد نمایند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
4
سلام . به مسئولین هیآت رزمندگان توصیه میکنم یک هفته صدا و سیما رو از پخش برنامه هاشون محروم کنند تا از حضور اون آقای... عذر خواهی کنند از مردم.
ممنون
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین