عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
این روزها متاسفانه بر اثر فعالیت های گروهای تکفیری در نزدیکی قبور اهل البیت(ع)، شاهد آن می باشیم که خیل عظیمی از مشتاقان زیارت این بزرگواران از نیل به این هدف مقدس الهی محروم شده اند، این امر یکی از اعمالی می باشد که برای آن ثواب و پاداش فراوانی بیان شده است.

عقیق:حضرت محمد (ص) در باب فردی که به زیارت مرقد مطهر امام علی (ع) نایل شود یا به عمران و آبادی قبور سایر ائمه (ع) بپردازد، فرموده اند: یا علی؛ خداوند قبر تو و فرزندانت را قطعه هایی از بهشت قرار داده است و دل های افراد برگزیده و ارجمند از خلق خود را چنان گردانیده که به سوی شما مایل باشند و در راه شما هر سختی و خواری و آزاری را بر خود هموار می سازند و اینان به انگیزه ی تقرب به خداوند و دوستی رسولش، قبرهای شما را آباد می کنند و بسیاری به زیارت آن ها می روند.

ای علی؛ همانا آنان از شفاعت خاص من برخوردارند و بر حوضم (کوثر) وارد خواهند شد و فردای قیامت، زیارت کنندگان من در بهشت خواهند بود.

یا علی؛ بدان، هر کس که قبرهای شما را آباد سازد و بر آن مواظبت نماید، به مانند آن است که سلیمان بن داوود را در ساختن بیت المقدس یاری کرده باشد و هر کس قبور شما را زیارت نماید، پاداش هفتاد حج غیر از حجة الاسلام بدو داده می شود و چون از زیارت برگردد، از گناهان به مانند روزی که زاییده شده است، پاک می گردد.

پس ای علی؛ مژده باد بر تو و دوستان خویش را به نعمت و چشم روشنی به بهشت مژده ده؛ به چیزی که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده. اما وازدگانی از مردم، زائران قبرهای شما را به دلیل زیارتشان نکوهش می کنند و همانا آنان بدترین افراد ملت من می باشد که به شفاعت من نایل نخواهند آمد و بر حوضم وارد نخواهند شد.


پی نوشت ها:
1- شیخ طوسی. تهذیب الاحکام، ج6: 22.
2- آسوده. هشدارهای غیبی: 484.

منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین