عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
حجت الاسلام فرحزاد؛
حجت الاسلام فرحزاد بااشاره به اینکه عیدفطر عید اعطای پاداش خداوند به بندگان بعد از یک ماه روزه داری است، گفت: این اعیاد باید زمینه ساز ظهور امام عصر(ع) شود و یادآوری ظهور برای منتظران باشد.
عقیق: حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، در گفتگویی بااشاره به قرائت دعای ندبه در چهار عید غدیر، قربان، فطر و جمعه گفت: باتوجه به اینکه عید واقعی زمانی است که گناه و معصیت در آن نباشد، مستحب است که با قرائت دعای ندبه به یاد امام زمان(عج) باشیم و برای ظهور حضرت دعا کنیم.
وی عید فطر را عید اعطای پاداش خداوند متعال به بندگان بعد از یک ماه روزه داری دانست و بیان داشت: خدا این روز را عید قرار داد و 9 قنوت در نماز عید را واجب کرد تا بهترین خواسته ها و خیرها را از خالق هستی درخواست کنیم.
حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: در نماز عیدفطر از خدا می خواهیم که هر خیری که به 14 معصوم عنایت کردی را به ما عطا کن و هر شری که از اهل بیت(ع) دور کردی، از ما نیز دور کن که تحقق این خواسته ها نزدیکی ظهور ولی عصر(عج) است.
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه این اعیاد باید زمینه ساز ظهور امام عصر(ع) شود و یادآوری ظهور را برای منتظران داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید برای زمینه سازی از خود آغاز کنیم؛ چراکه اگر صالح باشیم، به دنبال مصلح خواهیم رفت.
وی افزود: اگر صالح شدیم، می توانیم دیگران را به صلاح دعوت کنیم و این جز با دعا و استغاثه به درگاه خداوند و تهذیب نفس امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه حل مشکلات جهان و برپایی حکومت جهانی عدل مهدوی به دست با کفایت امام عصر(ع) امکان پذیر است، اظهارداشت: باید باور داشته باشیم که در زمان غیبت امام عصر(ع) سختی ها بیشتر شده و نیاز به وجود امام هر لحظه احساس می شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
به نظر من خیلی خوب است
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین