عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
آیت‌الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید قم تکذیب کردن روایات وارد شده از ائمه اطهار(ع) را برابر با نسبت دروغ به خداوند دادن دانست.
عقیق:آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مبارکه زمر که در مدرسه حجتیه برگزار شد با بیان آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: در روز قیامت افراد مشرک محاکمه و افراد موحد به پیروزی خواهند رسید.

وی افزود: افرادی که به خداوند نسبت دروغ خواهند داد چهره‌هایشان بسیار سیاه خواهد شد و هرگز این سیاهی به چهره طبیعی انسان مربوط نمی‌شود و در واقع آثار آتش جهنم است.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند متعال فطرت پاک انسانی را در وجود انسان نهاده است، گفت: افراد گناهکار در زندگی خود مرتکب کبر شده‌اند و جایگاه آن‌ها جهنم خواهد بود.

وی با بیان آیه‌ 28 سوره مبارکه اعراف تصریح کرد: افراد جاهل با استفاده از مفاهیم این آیه برای تحمیل افکار ناپسند خود به مومنان تلاش می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: کسانی که روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) را تکذیب و تحریف می‌کنند در واقع به خداوند تبارک و تعالی دروغ نسبت داده‌اند و عذاب دردناکی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

این مرجع تقلید محوریت سوره مبارکه زمر را نبوت و توحید برشمرد و بیان کرد: امروزه در توحید خالقیت کمتر آثار شرک دیده می‌شود و شرک اصلی در توحید ربوبیت خداوند است.

وی با اشاره به اینکه خداوند خالق همه کائنات است، یادآور شد: خداوند نماینده همه کائنات و مسئول امورات عالم هستی است و هر فردی که این امر را قبول داشته باشد در واقع ربوبیت خدای یکتا را پذیرفته است.

آیت‌الله سبحانی به صفت رزاق بودن خداوند اشاره کرد و متذکر شد: همان‌طور که دولت خزانه مردم را در دست دارد و مسئول امورات آن‌هاست، خداوند نیز خزانه آسمان‌ها و زمین را در دست دارد و قطعا مدبر عالم هستی است.

وی افزود: قرآن کریم که بهترین هدایت‌گر بشریت است از کافرانی که نسبت به ربوبیت خداوند مشرک هستند بیزاری می‌جوید.

این مفسر قرآن کریم ژاپن و هند را مرکز مذاهب و ادیان مختلف دانست و خاطرنشان کرد: وجود مذاهب و ادیان مختلف در این کشورها نشان‌دهنده غفلت آن‌ها نسبت به رهنمودهای قرآن کریم و مدبر بودن خداوند متعال است.

وی با بیان علت نزول سوره مبارکه کافران ادامه داد: افراد گناهکار در عبادت خداوند مشرک شده‌اند و غیر از خداوند را پرستش کرده‌اند.

آیت‌الله سبحانی انبیا را لسان خداوند خواند و عنوان کرد: اگر افراد جاهل پیغمبر خدا را عبادت کنند و از عبادت خالق یگانه غافل شوند، دچار کفر شده‌اند اما با کفر آن‌ها هرگز از جایگاه پیامبران کاسته نخواهد کرد.

وی با تاکید بر وجود اخلاص عمل در مومنان مطرح کرد: تمام انبیا الهی برای هدایت بشر آنها را به عبادت خداوند سوق داده‌اند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین