عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، بسیاری از مسلمانان کشورهای عربی و اقلیت مسلمان غرب امروز دوشنبه 6 مرداد ماه جشنهای خود را پس از اقامه نماز عید فطر با شکوه هرچه تمام تر در مساجد و جوامع اسلامی برگزار کردند و برای تسکین آلام غزه دست به دعا برداشتند.
عقیق: مقامات دینی عربستان سعودی دیروز یکشنبه 5 مرداد ماه اعلام کردند که گزارشهایی از رویت هلال ماه جدید دریافت کرده در نتیجه روز یکشنبه آخرین روز ماه رمضان در این کشور بوده و امروز دوشنبه را به عنوان عید فطر جشن گرفتند.

جمعیت زائران بیت الله الحرام در آخرین روز ماه رمضان عربستان

مقامات پدافند غیرنظامی عربستان از شهروندان عربستان با ارسال پیامک خواستند که نماز عید فطر را در مساجدی غیر از مسجد الحرام اقامه کنند و در این مسجد فضا را برای زائران عمره باز نگاه دارند. درحالی که مسجد الحرام درگیر کارهای ساختمانی است و طرح گسترش آن همچنان ادامه دارد، این مسجد با خیل عظمی زائرانی رو به رو شده که برای انجام عمره در این تاریخ خاص در مسجد الحرام حضور یافته اند.
حخعت
مسلمانان یمن در حال خرید عید فطر

همین روند در کشورهای کویت، لبنان، قطر، سوریه ، امارات متحده عربی، یمن، استرالیا، آمریکا، فرانسه و انگستان و برخی کشورهای دیگر در پیش گرفته شد و مسلمانان امروز به اقامه نماز عید فطر ایستادند.

در فرانسه به عنوان کشوری که دربرگیرنده بزرگترین جمعیت مسلمان اروپا محسوب می شود، انجمن اسلامی نماینده مسلمان فرانسه تصمیم گرفته است که عید فطر را روز دوشنبه hughl کند، این درحالی است که مسلمانان فرانسه پیش از این در آغاز ماه مبارک رمضان طی دو روز متفاوت روزه داری را آغاز کردند.

مسجد جامع پاریس طی بیانیه ای که روز شنبه منتشر کرد از خداوند بزرگ خواست درد و مشقت مسلمانان به خصوص در غزه را تسکین ببخشد.

مسلمانان پس از اقامه نماز عید فطر برای تسکین آلام غزه دعا کردند

جنگ و خشونتهایی که در بسیاری از مناطق اسلامی در نتیجه تجاوز و تخاصم شکل گرفته بر جشنهای امسال پایان ماه مبارک سایه افکنده است به طوری که تسکین آلام مردم غزه در میان دعاهای پایانی نماز عید فطر جایگاه ویژه ای یافته است.

مقامات نیجریه در شهر کانو جشنهای عید فطر را در نتیجه انفجار دو بمب توسط گروه تکفیری بوکوحرام لغو کردند.

مسلمانان اندونزی در روز عید فطر

مسلمانان اندونزی جشن امسال عید فطر را با برگزاری مراسم آتش بازی، اقامه نماز عید و صله رحم برگزار کردند. 90 درصد از جمعیت 250 میلیونی این کشور مسلمان هستند. در کشوری که دربرگیرنده بزرگترین جمعیت مسلمانان است مراسم عید فطر امسال همزمان با انتخابات ریاست جهوری شده است و ستادهای تبلیغاتی با مراسم ضیافت افطاری مختلفی همراه بود.

سحرگاه امروز دوشنبه 6 مرداد ماه میلیونها نفر از مسلمانان در مساجد محلی خود برای اقامه نماز عید فطر شرکت کردند و باقی ساعت روز به علاوه بر دیدار خانواده به خرید هدایا می پردازند.

شورای فقه آمریکای شمالی آخرین روز ماه مبارک رمضان را روز یکشنبه اعلام کرده بود و در نتیجه امروز دوشنبه 6 مرداد ماه را به عنوان عید فطر جشن گرفته است. این شورا تصمیم خود را براساس محاسبات نجومی اعلام کرده و این روش را برای تعیین ابتدای ماه های قمری از جمله رمضان و شوال موثق می داند.

مسلمانان برخی از کشورهای دنیا روش محاسبات نجومی را روش موثق برای تعیین ماه های قمری می دانند اما بسیاری از مسلمانان متعقد هستند که باید به سنت رویت هلال ماه با چشم غیر مسلح همانطور که در قرآن بیان شده، پایبند بمانند.

مسلمانان استرالیا پس از اقامه نماز عید فطر

صبح امروز خیل عظیمی از مسلمانان استرالیا در شهر لاکمبا در جنوب غربی سیدنی به اقامه نماز عید فطر پرداختند. پس از اقامه نماز بسیاری از مسلمانان از غذاهای سنتی که در مسیر مسجد به فروش می رسد استفاده کردند. مایک برد نخست وزیر جدید ایالت نیوساوت ولز استرالیا در میان هیئتهای شرکت کننده در جشنهای عید فطر بود.

مسلمانان استرالیا سه روز متوالی را به مناسبت عید فطر جشن می گیرند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین