عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
مربی تربیت کودک و نوجوان حوزه علیمه قم با بیان اینکه تاکنون هیچ دانشمند مسلمان و غیرمسلمانی نتوانسته روزه ماه مبارک رمضان را از نظر علمی رد و آن را مضر برای بدن اعلام کند، جهان بشری را در شگفت از فواید روزه مسلمان‎ها دانست.

عقیق:حجت الاسلام محمد سلطانی در گردهمایی مبلغین و مبلغات و جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی استان، با اشاره حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که می‌فرمایند «کونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم؛ مردم را با غیر زبان خود به مذهب خویش دعوت کنید»، مبلغان و روحانیون را خط مقدم جبهه عمل به دستورات و روایات الهی و قرآنی دانست.

وی با بیان اینکه شعاری عمل کردن قشر روحانی و طلبه نسبت به دستورات الهی آسیب و خطرات جدی را در جامعه به همراه خواهد داشت، بیتوجهی و بیمیلی نسبت به دستورات اسلامی، کم رنگ شدن اعتقادات و ارزش‌ها در جامعه و رواج بی‌بندباری و گناه را از مهمترین آثار غفلت جامعه روحانیت نسبت به دستورات دینی دانست.

سلطانی به بیان اصول و ویژگی‌های یک تغذیه سالم در سبک زندگی اسلامی پرداخت و از روزه ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از موثرترین و سالمترین راهکارها برای دفع سموم و رسیدن به سلامت تَن و جسم یادکرد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ دانشمند مسلمان و غیرمسلمانی نتوانسته است روزه ماه مبارک رمضان را از نظر علمی رد و آن را مضر برای بدن اعلام کند، جهان بشری را در شگفت از فواید روزه مسلمانها دانست.

سلطانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند صوموا تصح؛ روزه بگیرید تا سالم بمانید، اظهار کرد: رسیدن به سلامت تَن، یکی از هزاران حکمت و آثار فراوان و بیشماری روزه داری برای انسانهاست.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی و تغذیه نامناسب در ماه مبارک رمضان عوارض و پشیمانی فراوانی را در پی خواهد داشت، زودرنج شدن و عصبانیت را یکی از عارضه‏‌های مهم در عدم کنترل تغذیه غذایی در ماه رمضان دانست.

سلطانی با اشاره به اینکه برخیها به دلیل عدم رعایت اصول تغذیه در ماه رمضان به افراد عصبانی مزاج و تندخود تبدیل میشوند، استفاده آب و مایعات در بین غذا را یکی از عناصر مهم در شکل گیری این وضعیت برای افراد دانست.

وی با تاکید بر اینکه نوشیدن مایعات در بین غذا در دین اسلام به شدت نهی و رد شده است، عدم کنترل و تسلط بر احساسات و عواطف را یکی از آثار مخرب مصرف مایعات در بین غذا عنوان کرد.

سلطانی با بیان اینکه کسانی که در بین غذا مایعات می‌خورند به مروز زمان سرانجام‌شان به بیمارستان، تیمارستان و در نهایت به قبرستان خواهد کشید، به حدیثی از امام صادق(ع) در این باره اشاره کرد و گفت: امام حسن(ع) می‌فرمایند: تعجب می‌کنم از انسان هایی که در بین غذا آب می نوشند اما نمی‌میرند.

وی با تاکید بر اینکه نوشیدن آب بین غذا مرگ تدریجی انسان را رقم خواهد زد، ضعف بنیه و توان جسمی، از بین رفتن تمام ویتامین و مواد پروتوئنینی غذا، سرد مزاج کردن انسان و به تبع آن سردرد، کمردرد و پادردها در زمان میانسالی را از آثار مخرب و تهدیدکننده مصرف آب در بین غذا دانست.

سلطانی با بیان اینکه توجه به دستورات دینی بسیاری از بیماریها و مراجعات به پزشک را کاهش خواهد داد، دین اسلام را یک دین کامل، جامع و سعادت بخش برای تمام بشریت دانست.

وی اضافه کردن یخ به مایعات را یکی از اشتباهات بزرگ ایرانیها در مصرف مایعات دانست و با بیان اینکه یکی از عوامل سقط جنین و بروز نازایایی در بین بانوان مصرف بیش از حد نوشیدنیهای سرد همراه با یخ فریز شده است، افزود: متاسفانه عدم توجه به این نکته بسیاری از زنان جامعه را با مشکلات زناشویی مواجه کرده است.

سلطانی با اشاره به شرایط اقلیمی خاص و ویژه استان چهارمحال و بختیاری، مردم استان را بر استفاده از داروهایی گیاهیی فوق العاده و منحصر به فرد موجود در استان توصیه کرد و گفت: این استان خود مرکز دارو برای درمان همه دردهاست، اما متاسفانه نیازهای دارویی این استان از استانهای همجوار تامین میشود.

وی با بیان اینکه آب چهارمحال و بختیاری دارای املاح و مواد آهک فراوانی است، به آمار بالای بیماری سنگ کلیه در این استان اشاره کرد و افزود: استفاده از شربت شیره انگور از تولید سنگ کلیه جلوگیری خواهد کرد.

سلطانی با بیان اینکه ما باید غذای سالم بخوریم نه غذای خوشمزه، استفاده بیرویه از رب گوجه فرهنگی را موجب بروز عارضه و مشکلات فراوان برای انسان دانست و گفت: استفاده بیرویه از رب گوجه فرنگی موجب سردمزاجی، سردردی و برای بانوان ضعیف شدن دیواره رحم و سقط جنین را به همراه خواهد داشت.

 


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین