عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
عدل در مواخذه
بخش بیست ونهم برداشت کوتاه از یک آیه از قرآن کریم با عنوان «آیه‌های زندگی» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید‌ ابراهیم راد هم‌زمان با روز بیست ونهم ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
عقیق: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و بهار قرآن هرروز یک آیه از کلام الله مجید را توسط «حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم راد» در برداشتی کوتاه و آزاد با محوریت مسائل اجتماعی و موضوعات مهم سبک زندگی با عنوان «آیه‌های زندگی» منتشر می‌کنیم.

در ادامه بخش بیست ونهم  آیه‌های زندگی که شرح آیه 79 سوره مبارکه یوسف با موضوع «عدل در مواخذه» است را می‌خوانید:

«قالَ مَعاذَ اللَّهِ أَنْ نَأْخُذَ إِلاَّ مَنْ وَجَدْنا مَتاعَنا عِنْدَهُ إِنَّا إِذاً لَظالِمُونَ»

یوسف گفت:«پناه بر خدا که ما غیر از آن کس که متاع خود را نزد او یافته‌ایم، بگیریم در آن صورت، از ظالمان خواهیم بود!»

نکته: ما گاهی به این گناه گرفتار هستیم که گناه و رفتار دیگران را پای کسی دیگر می‌گذاریم.

جناب یوسف آن پیمانه را تعمدا در بار برادرش بنیامین قرار داد تا او را نگه دارد، دیگر برادرانش که از قضیه خبر نداشتند، گفتند یکی از ما را نگه دار. یوسف(ع) فرمود: پناه برخدا که این دزدی کرده تو را جای او نگه دارم؟ اگر اینگونه باشد حتما ظلم کرده‌ام.

وقتی یک کسی یک فعل خطایی انجام داده مگر می‌شود دیگری را مواخذه کرد؟باید از این اقدام به خدا پناه ببریم. اگر اینکار را کنیم گناه کبیره انجام داده‌ایم. در خانواده‌ها گاهی کسی با یک پیامی و حرکتی اختلاف ایجاد می‌کند و اتفاقا آن فرد، فامیل و از نزدیکان همسرمان است؛ ما نمی‌توانیم به خاطر او همسرمان را مواخذه کنیم. پناه بر خدا از این گناه.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین