عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
مدیر گروه فرق انحرافی مرکز کلام و ادیان؛
این شخصیت نه تنها مانند اکثر انبیاء نبود بلکه یکی از مترفان دنیادار بود و حتی در دوران حبس و تبعید از زندگی شاهانه‌ای برخوردار بود که در کتاب خطابات حضرت عبدالبهاء تصریح شده است.
عقیق: حجت‌الاسلام علیرضا روزبهانی، مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نبوت در بهاییت مفهوم و معنای جدا از آنچه میان ما مسلمانان وجود دارد، تعریف می شود و به آن اعتقاد دارند، گفت: عبدالبهاء پدرش را پیامبر می داند و یکی از علائم نبوت او را داشتن معجزه دانسته و می گوید: چون در نصوص تورات دقّت نمائیم هیچ یک از مظاهر الهیه اقوام منکره را مخیر نفرمود که هر معجزه ای که بخواهید من حاضرم و هر میزانی که قرار دهید من موافقت نمایم و در توقیع شاه واضحاً فرموده‌اند که علما را جمع کن و من را بطلب تا حجّت و برهان ثابت شود. (مفاوضات، ص 27)
وی ادامه داد: در نقد این مدعا تنها باید از عبدالبهاء پرسید مگر پدر شما نگفته بود که ... نقطه بیان در کل بیان تصریحاً فرموده که حجت ظهور بعد غیر آیات نبوده و نخواهد بود.... (کتاب مبین، ص 262) و در مقطع دیگری نگاشته بود که حجت الهی لم یزل واحد بوده و از برای کل همان آیات منزلات را حجت قرار فرموده اند و اگر در خلق آیه عرفان و ادارک آیات نمی بود البته به آیات ظاهر نمی شدند فی ذلک حکمة لاولی الالباب (کتاب بدیع، صفحه 69) پس چگونه در نامه به شاه ایران می نویسد هر معجزه ای که بخواهید من حاضرم و هر میزانی که قرار دهید من موافقت نمایم؟!
این پژوهشگر با بیان اینکه طبق آیه 36 سوره نحل "لقد بعثنا فی کل امة رسولا ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت" اصلی ترین وظیفه پیامبران فرا خواندن مردم به پرستش خدا بود، بیان کرد: دعوت به توحید و مبارزه با طاغوت مهم ترین و برجسته ترین وجهه پیامبران بوده که در حیات تمام انبیا بدون استثنائی بوده است خداوند متعال در آیه 23 سوره طه موسی را فرمان می دهد که: "اِذهب الى فرعون انّه طغى‏؛ موسی به سوی فرعون حرکت کن که او طغیان کرده است."
وی عنوان کرد: وجهه دیگری از حیات انبیاء مبارزه با مترفان (مرفهان و سرمایه داران سرمست) بود حرکت شعیب پیامبر، این گونه واکنش مترفان را بر انگیخته بود که خشم آلود به او می گفتند: أصلوتک تأمرک أن نترک ما یعبد آبائنا او أن نفعل فى اموالنا مانشاء؛ ای شعیب آیا نمازت تو را بر آن می دارد که ما را تکلیف کنی که دست از آنچه پدرانمان می پرستند برداریم یا در اموالمان هر کار که خواهیم نکنیم."(آیه 87 سوره هود)
حجت الاسلام روزبهانی تاکید کرد: تاریخ حیات میرزا حسینعلی و نگاهی به آثارش نشان می دهد که او به جای توحید، مردم را به خویش می خواند: اذا اردتم الصّلوة ولّوا وجوهکم شطری الاقدس المقام المقدّس الّذی جعله اللّه ... مقبل اهل مدآئن البقآء (کتاب اقدس بند ٦)
وی با بیان اینکه میرزا حسینعلی نوری به جای مبارزه با طاغوت درپی حمایت آنها بود، ابراز کرد: این شخصیت نه تنها مانند اکثر انبیاء نبود بلکه یکی از مترفان دنیادار بود و حتی در دوران حبس و تبعید از زندگی شاهانه ای برخوردار بود که در کتاب خطابات حضرت عبدالبهاء جلد 1، ص ١٢٥به این مطلب اشاره شده است: باری جمال مبارک در این سجن بودند لکن در نهایت عزت بودند مثل حبس سائرین نبود ابداً به کسی اعتنائی نمی نمودند. مأمورین می آمدند رجا می کردند مشرف شوند قبول نمی فرمودند. متصرف عکا پنج سال رجاء و التماس کرد مشرف شود، اذن نفرمودند. چندی که نگذشت که هر وقت می خواستند بیرون تشریف ببرند تشریف می بردند حتی در قصر که تشریف داشتند اوقات عروسی آقا سید علی متصرف و جمیع مأمورین از عکا به قصر که نیم فرسخی عکا است آمدند و جمال مبارک از آنها احوال پرسی هم نفرمودند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین