عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
بنا به روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) هر یک از سوره های قرآن کریم دارای خواص و آثاری منحصر به فرد در زندگی دنیوی و اخروی می باشد، به نحوی که این امر به کررات در روایات رسیده از این بزرگواران مطرح شده است که شاید ذکر چند نمونه از آن ها خالی از لطف نباشد.

عقیق:سوره قیامت
رسول خدا در باب فضیلت تلاوت این سوره فرموده اند: هر مومنی که سوره قیامت را تلاوت نماید، من و جبرئیل در قیامت برای او گواهی خواهیم داد که او به قیامت ایمان داشته و وقوع آن را تصدیق کرده و در آن روز، نورِ چهره او بر نورِ چهره دیگران غلبه دارد.

سوره مدثر
از امام باقر (ع) نقل شده است: هر فردی که در نمازهای واجب خود، سوره مدثر را تلاوت نماید، بر خداست که در آخرت او را در جوار رسول خدا (ص) جای دهد و همچنین آن فرد در دنیا به بدبختی و شقاوت دچار نمی گردد.

سوره تحریم
امام صادق (ع) فرموده اند: هر کس که بر گردن او دِین و قرض فراوانی باشد و بر خواندن سوره تحریم مداومت ورزد، به خواست خداوند متعال، چیزی از دین و قرض او باقی نخواهد ماند و تمام آن اِدا می شود.

سوره مجادله
حضرت محمد (ص) بیان داشته اند: هر فردی که سوره مجادله را تلاوت نماید، در نامه ی عمل او ثبت می شود که او از حزب خداوند است و هیچ کس بر او فائق نمی شود و نمی تواند با او مجادله نماید و در چشم مردم، انسانی معتبر و متین خواهد بود.

سوره قمر
همچنین پیامبر (ص) فرموده اند: هر کس این سوره را یک روز در میان قرائت نماید، روز قیامت به هنگام برانگیخته شدن، چهره ی او همچون ماه شب چهارده تابان می باشد.

سوره حجرات
از امام صادق (ع) نقل شده است: هر فردی که سوره حجرات را در هر شب یا روزی بخواند، در زمره کسانی قرار می گیرد که به زیارت حضرت محمد (ص) مشرف می شود.

سوره ذاریات
امام صادق (ع) در باب این سوره بیان داشته اند: هر مومنی که سوره ذاریات را تلاوت نماید، خداوند متعال امر معاش و زندگی او را سامان و بهبود می بخشد و به روزی اش وسعت می دهد و قبر او را به چراغی که تا قیامت می درخشد، روشن می گرداند.

سوره نجم
همچنین این امام همام می فرمایند: هر کس بر خواندن سوره نجم مداومت نماید، میان مردم آبرومند می شود و گناهان او آمرزیده و بین مردم محبوب می گردد.

سوره زخرف
و در جایی دیگر بیان می دارند: هر کس به خواندن سوره زخرف مداومت و اهتمام نماید، خداوند او را در قبر از جانوران زمین و فشار قبر در امان می دارد و چون او را به جایگاه حساب بیاورند، آن سوره به صورتی زیبا می آید و او را به اذن خداوند وارد بهشت می نماید.


پی نوشت ها:
1- طبرسی. مجمع البیان، ج9: 228.
2- بحرانی. البرهان، ج5: 185، 417.
3- صدوق. ثواب الاعمال: 256، 260.
4- کریم خانی. ذکرهای آسمانی: 30- 34.

 منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین