عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
باید رفیقتان یك درجه از شما جلوتر باشد؛
خدایا توفیق بده كه با نیكان رفیق شوم. كاری كنید كه رفیقتان یك درجه از شما جلوتر باشد. یكی از رموز موفقیت من در زندگی اختیار كردن رفیق خوب بوده است.
عقیق: آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَةَ الاْیتامِ» می‌گوید: خدایا در ماه رمضان مهرورزی نسبت به یتیمان را روزی‌ام گردان. اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوایی می‌توان برای رفع آن استفاده كرد. برای اینكار باید سحرها قرآن بخوانید تا قلبتان را جلا بدهید. همچنین جان انسان را استغفار سحر جلا می‌دهد و می‌توان با یتیم‌نوازی قلب را جلا داد.
 
شخص ثروتمند تنها با دست كشیدن بر سر یتیم قلبش جلا پیدا نمی‌كند و باید یتیمان را از نظر مادی تأمین كند و مشكلات مالی آنها را برطرف كند. پس یادتان باشد كه رحم كردن به یتیم با خلوص نیت قلب را جلا می‌دهد.
 
 «وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ» خدایا روزی كن كه من اطعام طعام كنم و افطاری دهم. اطعام طعام مخصوصاً به فقرا و مستحقان از كارهای بسیار نیكو است.
 
 «وَاِفْشآءَ السَّلامِ» خدایا روزی كن با صدای بلند سلام كنم. برخی عارشان می‌شود كه اول سلام كنند؛ اما هستند برخی كه در سلام كردن با صدای بلند پیش‌دستی می‌كند. همچنین باید سلام را به درستی یعنی «سلامٌ علیكم» جواب داد و از بیان عبارت‌های دیگر مثل «سلام از ماست» جلوگیری كنیم. همچنین سلام كردن مستحب و جواب سلام دادن واجب است.
 
 «وَصُحْبَةَ الْكِرامِ» خدایا توفیق بده در ماه رمضان با افراد كریم و عالم و دانا و متدین همنشین شوم. خدایا توفیق بده كه با نیكان رفیق شوم. كاری كنید كه رفیقتان یك درجه از شما جلوتر باشد. یكی از رموز موفقیت من در زندگی اختیار كردن رفیق خوب بوده است.
 
 «بِطَوْلِكَ» یعنی به حق انعامت. چه قدر تو به ما نعمت دادی. به حق نعمت‌هایی كه به ما دادی این دعاها را درباره ما مستجاب كن، «یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ» ای كسی كه پناه آرومندانی.

 منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین