عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اعمال روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: ما وظیفه داریم براساس اعمال عبادی مان در کنارمردم غزه قرار بگیریم و در روز قدس حضور پیدا کنیم.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی کارشناس مذهبی و معاون سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه کوی محبت حاضر شد و با اشاره به دلگیر بودن شبهای پایانی ماه مبارک رمضان برای مسلمانان از این جهت که این خوان الهی در حال جمع شدن است، گفت: روزهای پایانی مهمانی خداوند را سپری می کنیم. ماه رمضان ماه برکت مغفرت و رحمت است. ما به سر سفره پرنعمت ماه رمضان نشستیم در این سفره طعامهای بسیاری برای ما از جمله برکت، مغفرت و رحمت قرارداده و ما قلب سیاه و پرونده اعمال مان را به درگاه ایشان بردیم.

اعتکاف پیامبر(ص) در دهه سوم رمضان

وی ادامه داد: در روایات آمده است نزدیک به ماه مبارک رمضان چهره مبارک رسول اکرم(ص) تغییر می کرد رنگ خاصی پیدا می کردند در روزهای پایانی صورتشان تغییر حالت پیدا می کرد. رختخواب را جمع می کردند و از خانواده فاصله می گرفتند و تمام شبها را بیدار بود و عبادت و بندگی می کرد. در دهه سوم اعتکاف می کردند و از لحظه به لحظه آن استفاده می کردند تا از مغفرت بهره ببرند، نماز و تلاوت قرآن را بیشتر انجام می دادند.

شرفخانی در ادامه به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: روزهای پایانی جسمها ضعیف می شود و همه احساس ضعف می کنند در این روزها به درگاه خداوند دستهایتان را بالا ببرید و این ذکر را زیاد بگویید «الهی انا عبدک» همیشه در این روزها روی سخن تان به خداوند باشد و بگویید من بنده ضعیف تو هستم. خدایا اگر من را نبخشی من باید چه کنم.

انفاق در ماه مبارک رمضان

کارشناس مذهبی به یکی از اعمال روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از اعمالی که در روزهای باقی مانده باید انجام داد انفاق است، انفاق در این ماه 70 برابر نسبت به ماه های دیگر ثواب در پی دارد. فرصت خوبی فراهم شده است که انفاق کنیم. فلسفه ماه مبارک این است که بتوانیم ضعفا و نیازمندان را درک کنیم با انفاق اقدام عملی انجام می دهیم.

شرفخانی ادامه داد: یکی کارهایی که محبت خداوند را جذب می کند مودت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و خاندان اوست، اطاعات و دوست داشتن آنهاست. امروز مودت اهل بیت(ع) که  وهابیت را عصبانی می کند، بازسازی و مرمت عتبات عالیات است فرصتی فراهم شده تا بتوانیم محبت خود را به اهل بیت(ع) نشان دهیم و علاوه بر اطلاعات بتوانیم محبت را به منصه بروز و ظهور برسانیم.  


روز قدس، روز برائت از مشرکین است


وی در خاتمه به حضور همگانی مردم در روز قدس اشاره کرد و گفت: مردم وقتی به حج می روند در آخر برائت از مشرکین را اعلام می کنند مانند ابراهیم خلیل الله(ع) امام(ره) هم سنت انبیاء را زنده کرد و با اعلام آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان فرصت برائت از مشرکین را فراهم آورد. مردم فلسطین و غزه این روزها وضعیت مناسبی ندارند و غرق در خون هستند. ما وظیفه داریم براساس اعمال عبادی مان در کنار مردم غزه قرار بگیریم. امروز وظیفه داریم در روز قدس حضور داشته باشیم.

برنامه کوی محبت با اجرای سیدمصطفی موسوی و محسن سوهانی از شبکه دو پخش می شود. این برنامه به سفارش گروه معارف شبکه دو و با حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات تهیه و تولید می شود

 

منبع:مهر

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین