عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
حجت الاسلام ماندگاری در جمع معتکفان حرم مطهر رضوی:
حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در جمع معتکفان حرم مطهر رضوی گفت: ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداست و اعتکاف در این ماه، میهمانی ویژه الهی در ماه خداست.

عقیق:حجت الاسلام ماندگاری، کارشناس دینی در جمع جوانانی که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در جوار حرم امام رئوف در مسجد جامع گوهرشاد معتکف شده بودند، اظهار داشت: امام زمان(عج) و دیگر اهل بیت(ع) واسطه های این میهمانی الهی هستند.
ماندگاری به همه معتکافان توصیه کرد که قدر این روزها را بدانند و طوری برخورد کنند که از فیض بالای این میهمانی عظیم الهی بیش‌ترین بهره و استفاده را ببرند.
وی در ادامه سخنانش به شاخصه‌های اصلی غفلت زدایی انسان اشاره کرد و گفت: انسانی که بیدار است به وعده‌های الهی ایمان دارد و آتش جهنم و نسیم روح انگیز بهشت را احساس می‌کند.
وی ابراز داشت: سعی کنید در این سه روزی که معتکف هستید، اندیشه و عملتان طوری باشد که وعده‌های الهی را مورد توجه قرار دهید و آثار نیک و بد هر یک از اعمال خود را مورد تحلیل و بازبینی قرار دهید.
ماندگاری با بیان اینکه اکثر افراد تنها به جلوه‌های رحمت الهی توجه دارند و از عذاب الهی غافل می‌شوند، گفت: نَفس انسان با شنیدن وعده‌ و وعیدهای الهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. چنانچه وعده الهی امیدی در انسان به وجود می‌آورد که عامل کوشش او در عمل می‌شود و وعید الهی باعث پرهیزگاری و دوری او از زشتی‌ها می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ائمه اطهار(ع) تنها شفاعت نخواهیم بلکه این بزگواران را واسطه شفاعت و هدایت خود را دنیا و آخرت قرار دهیم.
این کارشناس مذهبی، جوانان را به تفکر و تعقل تشویق کرد و گفت: اعتکاف بهترین زمان و فرصت برای تفکر است. تفکری برای انسان ثمربخش است که انسان را به آگاهی و علمی برساند که همراه عمل باشد و کسی که به آنچه می داند عمل کند٬ خداوند علم و آگاهی به آنچه نمی داند را به او ارزانی می دارد و درهای حکمت به روی او باز می‌شود.
وی بیان کرد: سعی کنید ظرف وجودی خود را بالا ببرید زیرا کسی که ظرف وجودیش کوچک است، دعاهای بزرگش به اجابت نمی‌رسد چون شاخصه و معیارهای ظرف وجود خود را گسترده نکرده است.

گناه عروج الهی را تعطیل می‌کند
این کارشناس دینی با بیان این مطلب که گناه، پرواز و عروج الهی مومنان را تعطیل می‌کند، ابراز داشت: همه افراد به احوال خویش آگاه هستند و با تعریف و تمجید دیگران پاک و منزه نمی‌شوند زیرا اگر ذره‌ای گناه در کارنامه اعمال انسان باشد نماز و دعا او به جایی نمی‌رسد.
وی در پایان خلوت کردن با خود، موعظه، توجه به دنیا و آخرت و طهارت روح را از دیگر شاخصه‌های بیداری عنوان کرد.
 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین