عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
هر که در این ماه در روی برادر مؤمنش لبخند زند، در روز قیامت او را در حالی دیدار کند که به رویش لبخند می زند و به بهشت مژده اش می دهد.

عقیق:ماه رمضان، ماه نزول قرآن و از شریف ترین ماه های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می شود و عبادت در یکی از شب های آن (شب قدر) برتر از عبادت هزار ماه است، اما جالب است بدانید که هر یک از اعمال روزه داران در این ماه اجر و پاداشی منحصر به فرد را در پی دارد، به نحوی که حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گوشه ای از این فضایل را چنین بیان داشته اند: همانا آگاه باشید کارهای نیک در ماه رمضان پذیرفته می شوند و گناهان در آن آمرزیده.

هر که در ماه رمضان آیه ای از کتاب خدای عزوجل بخواند، همانند کسی است که در دیگر ماه ها قرآن را ختم نموده است.

هر که در این ماه در روی برادر مؤمنش لبخند زند، در روز قیامت او را در حالی دیدار کند که به رویش لبخند می زند و به بهشت مژده اش می دهد.

هر که در این ماه مؤمنی را یاری رساند، خدای تعالی در آن روز که گام ها بلغزند، او را بر گذر از صراط یاری می نماید.

هر که در این ماه خشم خویش را نگاه دارد، خداوند روز قیامت خشمش را از او نگاه دارد.

هر که در این ماه به فریاد اندوهگینی رسد، خداوند روز قیامت او را از هراس بزرگ در امان دارد.

هر که در این ماه ستمدیده ای را یاری رساند، خداوند او را در دنیا در برابر دشمنانش یاری رساند و روز قیامت به هنگام حساب و میزان کمکش می نماید.

ماه مبارک رمضان، ماه برکت، ماه رحمت، ماه آمرزش، ماه توبه و ماه انابه و بازگشت از خود به خدا است، کسی که در ماه رمضان، آمرزیده نشد، پس در چه ماهی آمرزیده خواهد گردید؟ پس از خدای متعال بخواهید که روزه شما را در این ماه قبول کند و این ماه را ماه آخر عمر شما قرار ندهد و شما را بر طاعت و عبادتش موفق دارد و از گناه و معصیتش، حفظ فرماید، چه اینکه او بهترین درخواست شونده است.


پی نوشت ها:
1- علامه محمدباقر مجلسی. بحارالانوار، ج93: 341؛ ج96: 340.
2- محسن عقیل. گزیده ای از سخنان امام رضا (ع): 89.
3- رسولی محلاتی. راهنمای بهشت: 410.

منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین