عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
معاون قرآنی وزیر ارشاد با اشاره به آمادگی معاونت قرآن و عترت برای حمایت همه جانبه از مردم بی‌دفاع فلسطین، گفت: نباید در حمایت از مردم غزه به حمایت زبانی و تظاهرات اکتفا کرد.
عقیقحجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نواز غزه اظهار داشت: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه نشان از بغض این رژیم غاصب از اسلام و مسلمانان است.

مسلمانان به برپایی راهپیمایی و حمایت زبانی از مردم غزه اکتفا نکنند

وی، حملات رژیم صهیونیستی به کودکان غزه را نهایت پستی و نشانه ضعف اسرائیل اشغالگر عنوان کرد و گفت: مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا باید نسبت به این جنایات واکنش نشان دهند و با حمایت از مردم مظلوم غزه با مردم فلسطین همدردی کنند.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه مسلمانان نباید به محکومیت زبانی اکتفا کنند، خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های همدردی با مردم غزه حمایت زبانی و شرکت در راهپیمایی روز قدس است اما مسلمانان نباید تنها به این امر اکتفا کنند بلکه باید از راه‌های حقوقی بر دولت‌های خود فشار بیاورند تا جلوی این گستاخی‌ها را بگیرند.

برخی کشورها دفاع از مردم فلسطین را به مصلحت بقای خود نمی‌دانند

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دلایل سکوت کشورهای اسلامی در مقابل اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی، افزود: برخی از دولت‌ها به دلیل ارتباط نزدیکی که به دنیای استکبار به ویژه رژیم غاصب اسرائیل دارند، در مقابل فجایع اخیر در غزه سکوت کرده‌اند در حالی که آنها باید بدانند ظلم پایدار نیست و باید بر اساس مفاهیم قرآنی برای حمایت از ستمدیده به پا خاست.

عدم محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در برخی کشورها

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای منطقه عمق فاجعه را درک نکرده‌اند و برخی دیگر دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را به مصلحت بقای خود نمی‌دانند و فکر می‌کنند که اگر این جنایات را محکوم کنند در ارتباطات خود دچار مشکل می‌شوند.

پوشش رسانه‌ای جنایات در غزه باعث روشنگری جهانیان می‌شود

حجت‌الاسلام حشمتی به اهمیت انعکاس اخبار جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ما باید جنایات رژیم صهیونیستی را در مجامع بین‌الملل محکوم و نسبت به گستاخی این رژیم غاصب روشنگری کنیم چرا که برخی از دولت‌ها به دلیل ارتباط نزدیک به استکبار از انعکاس اخبار این جنایات می‌ترسند و اجازه نمی‌دهند مردم از این اقدامات اطلاعی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند از مؤمنان دفاع می‌کند، تصریح کرد: به نظر من هر متجاوزی وقتی به زنان و کودکان رحم نکند نه تنها در دنیای آخرت بلکه در همین دنیا هم کیفر کار خود را خواهد دید.

حجت‌الاسلام حشمتی به مردم غزه توصیه کرد که همواره از مفاهیم قرآنی بهره گیرند و برای پیروزی در مقابل دشمن به قرآن پناه ببرند و گفت: قرآن ما را به همدلی، وحدت و کمک به هم فرا می‌خواند بنابراین اگر بر اساس مفاهیم قرآنی اقدام کنیم در سایه قرآن پیروز خواهیم شد.

معاونت قرآنی ارشاد آماده حمایت همه جانبه از مردم غزه است

وی با اشاره به آمادگی معاونت قرآنی وزارت ارشاد برای حمایت همه جانبه از مردم بی‌دفاع غزه، خاطر نشان کرد: ما برای حمایت همه جانبه از مردم غزه آماده هستیم و از هر تجمعی برای دفاع از کودکان بی‌پناه فلسطین حمایت می‌کنیم.

معاون قرآنی وزیر ارشاد ادامه داد: هر جمعیتی و با هر هویتی که این ظلم دشمن را محکوم کند باعث ایجاد یأس در دشمن می‌شود بنابراین شایسته است همه مردم به ویژه جامعه قرآنی که برای احیای قرآن تلاش می‌کنند در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری پررنگ داشته باشند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین